Reluare activități cercetășești

Ne bucurăm să putem să luăm în considerare, cu responsabilitate, reluarea activității cercetășești. În realizarea acestui obiectiv avem două priorități – siguranța cercetașilor și a comunităților lor și respectarea cu strictețe a normelor sanitare / legale care se aplică.

Așadar, orice activitate cercetășească se poate desfășura doar dacă poate îndeplini cumulativ toate condițiile de siguranță de mai jos, interpretate, ca principii, pentru orice context de desfășurare.

În funcție de parcursul pandemiei și de reacțiile autorităților relevante, regulile vor fi actualizate.

  1. Distanțare – orice cercetaș, lider sau altă persoană care participă la activitate trebuie să păstreze în toate circumstanțele* o distanță de minim 2m față de orice altă persoană și trebuie să aibă asigurată o suprafață minimă de 4.5mp (utili la estimarea numărului limită de participanți într-un spațiu oarecare)
  2. Aer curat și spații igienice recomandăm ferm desfășurarea tuturor activităților comune doar în aer liber; în cazul în care o activitate are loc totuși în interior, orice spațiu în care se desfășoară trebuie să aibă o amplă și suficientă ventilație cu aer proaspăt de afară, pe tot parcursul activității (cele mai multe aparate de aer condiționat NU aduc aer din exterior, activitățile cercetășești NU se pot desfășura în spații cu astfel de aparate de aer condiționat). Activitățile au loc doar în spații care nu sunt zone de trafic / zone frecventate de multe persoane (mall, stații de transport în comun, puncte de alimentație publică, teatru, muzeu, biserică …) și pentru care se face sau se știe că s-a făcut o igienizare corectă / completă.
  3. Măști – toți participanții poartă măști care să acopere nasul și gura la orice activitate în spații închise; aceeași măsură se aplică și pentru situația în care participanții la o activitate în aer liber trebuie să tranziteze / folosească temporar un spațiu închis. 
  4. Igiena mâinii și a feței: există tot ce e nevoie și în cantități suficiente pentru o igienă corectă în orice moment al activității (dezinfectant, apă și săpun) și aceasta se face în mod corespunzător (vezi mai jos)
  5. Triaj și urmărire – toți participanții la orice activitate își fac un triaj (bazat pe o listă de întrebări și luarea temperaturii). La lupișori și temerari se ocupă părinții, la eXploratori, seniori lideri și alți voluntari – ei înșiși, ideal folosind o aplicație pe telefon sau o altă soluție digitală, înainte de a pleca de acasă spre activitate; Toți participanții de la activitate (cercetași sau invitați) sunt trecuți pe o listă (de asemenea, digitală în mod ideal) care ajunge în aceeași zi la Consiliul Centrului Local. Pentru toți participanții există un număr de telefon de contact.
  6. Materiale, ustensile, echipament individual – materialele / uneltele / elementele de echipament utilizate în cadrul activității (sfoară, fișe, trusă de prim ajutor, veselă, sticlă de apă, haine, etc.) sunt strict individuale pentru a evita o eventuală contaminare prin atingere
  7. Caracter privat – activitatea are un caracter privat – participanții la ea sunt strict membrii asociației (adeziune completată) sau persoane invitate nominal de către lideri. Chiar dacă se desfășoară în spații publice, activitățile sunt adresate DOAR membrilor organizației. 
  8. Comunicarea și acceptarea principiilor și a regulilor – responsabilul de activitate se asigură că toți cercetașii prezenți la activitate / și familiile acestora cunosc îndeaproape principiile care sunt necesar a fi respectate în derularea activităților
  9. Siguranță și responsabilitate înainte de toate – responsabilul de activitate (întotdeauna un membru adult al ONCR) are răspunderea finală a deciziei de a face și / sau a continua o activitate pentru respectarea, fără întrerupere, în toate momentele, a acestor principii.

* singura excepție este atunci când pericolul pentru starea de sănătate a cuiva este mai mare decât cel de infecție – spre exemplu o situație de urgență sau aplicarea primului ajutor.

Alte detaliile legate de reluarea activității și răspunsuri la întrebări frecvente pot fi consultate aici: https://consiliuldirector.next.scout.ro/2020/06/18/reguli-reluare-activitate-cercetaseasca-in-timpul-pandemiei-covid-19/