Cooperarea interinstitutionala

Publicat pe de scout.ro

Dorim să vă anunțăm că proiectul ”Cooperarea interinstitutionala intre mediul cercetasesc neguvernamental si mediul public – între deziderat şi realitate” a fost aprobat de către Direcția pentru Dezvoltarea Capacitații Administrative (DDCA) din cadrul Ministerului Administrației și Internelor (MAI) la data de 20.07.2012. Acest proiect a fost scris in completarea proiectului sustinut de Regiunea Europeana Scout, Scouts Walk on Together – SWOT, prin care dupa analiza nevoilor noastre, crearea strategiei ONCR, se ofera sprijin liderilor adulti, membri ai consiliilor centrelor locale pentru a-si dezvolta capacitatea administrativa in managementul centrului, relationarea cu institutiile publice, comunicarea si realizarea de parteneriate in comunitate.
 
Proiectul a fost aplicat de Filiala Brașov ”Virgil Onițiu” a ONCR în parteneriat cu Organizația Națională "Cercetașii României" în ianuarie 2011 și a avut la bază nevoia de colaborare și parteneriate locale a ONCR cu instituțiile publice, în vederea îndeplinirii misiunii acesteia.
 
I. Grupul țintă al proiectului este reprezentat de următoarele categorii de cercetași sau parteneri ai acestora:
1. Șefi de Centre Locale – 25 pers.;
2. Lideri de nivel național și local – 250 pers.;
3. Funcționari publici/personal contractual din instituții publice – 94 pers.;
4. Reprezentanți ai ONG-urilor partenere – 50 pers.
 
II. Activități generale (desfășurate în fiecare regiune de dezvoltare):
1. Cursuri acreditate de managementul proiectului – acreditare ANC (fost CNFPA);
2. Sesiuni de lucru privind parteneriatul public-privat (PPP);
3. Mese rotunde ONCR-institutii publice;
4. Materiale informative/ghiduri comunicare-PPP;
5. Forum național final.
 
III. Structura cursurilor – module:
1. Strategii de comunicare organizationala comunicare interinstitutionala si participarea la luarea deciziei;
2. Atragere de fonduri – scriere, aplicare si implementare proiecte si programe nationale si europene;
3. Parteneriate, proceduri de colaborare interinstitutionala si modele de activitati comune intre autoritati publice si organizatie;
4. Strategii de actiune in domeniul protectiei mediului si al dezvoltarii durabile;
5. Egalitatea de sanse intre deziderat si realitate, asistenta sociala.
 
IV. Modalitatea de desfășurare a activităților:
1. Cursurile vor avea o durată de 6 zile și se vor desfășura lunar în fiecare regiune de dezvoltare, începând cu luna a 3-a de proiect (decembrie 2012 sau ianuarie 2013) – vor avea ca participanți numai cercetași (128 pers);
2. Sesiunile de lucru pe tema parteneriatelor vor avea o durată de 2 zile și se vor desfășura în 4 regiuni de dezvoltare, din 2 in 2 luni, incepând cu luna a 3-a de proiect (120 pers: 72 cercetași + 48 funcționari publici);
3. Mesele rotunde vor avea durata de 1 zi și se vor desfășura lunar, în fiecare regiune de dezvoltare, începând cu luna 5 de proiect (februarie-martie 2013), având 180 de participanți (108 cercetași + 72 funcționari publici);
4. Forumul național final va avea 200 de participanți (120 cercetași, 50 ONG-uri, 30 instituții publice).
 
V. Modalități de implicare a cercetașilor
1. Participarea la activitățile proiectului în calitate de beneficiari (cursuri, sesiuni de lucru, mese rotunde și forum) – cheltuielile de cazare și masă sunt asigurate;
2. Promovarea proiectului în rândul ONG-urilor și instituțiilor publice locale din zona de proveniență;
3. Candidaturi pentru traineri (trimiterea de CV-uri în format EuroPass, cu menționarea modulelor pe care sunteți interesați să le susțineți) – vor fi trimise pe adresele formare@next.scout.ro si contact@cercetasibrasov.ro până la data de 31.10.2012. CV-urile vor fi însoțite de certificatul de formator.
 
Menționăm faptul că, proiectul asigură sustenabilitatea și complementaritatea proiectului SWOT finanțat de ESR, care în această toamnă-iarnă va asigura cursurile pentru Șefi de Centru Local (1) și pentru membrii în Consiliile Centrelor Locale (3) și asigură elementele necesare Centrelor Locale pentru a avea un management eficient și pentru a relaționa eficient cu autoritățile publice, prin intermediul parteneriatelor, pentru atingerea misiunii organizației.
 
Vom reveni cu informații detaliate privind proiectul, după semnarea contractului de finanțare.

Va stam la dispozitie pentru intrebari la adresele mentionate mai sus.