Național

Cercetașul este ‘Gata oricând!’, chiar și în pandemie

Publicat pe de comunicare

Luna aprilie a reprezentat un moment important pentru organizația noastră, marcând în calendar Adunarea Generală Trienală. Această întâlnire, plină de voie bună, motivație și energie, a marcat debutul pentru noi proiecte strategice.

În concordanță cu Viziunea 2023 a organizației de a forma lideri autentici și integri, am aprobat un nou sistem de formare de bază, pentru voluntarii adulți din organizație. Cunoscut în cercetășia mondială ca Woodbadge, programul de formare se întinde pe un an de zile și conține sesiuni de formare față în față și online, activități practice, ușor de implementat acasă cu cercetașii din comunitatea locală, și sesiuni de mentorat și coaching din partea unor lideri și formatori cercetași cu experiență. Acesta are ca scop pregătirea adultului voluntar, pentru a putea realiza activități educative pentru copii și tineri, pe 13 domenii considerate esențiale în cercetășie: primii pași în cercetășie, imagine și reprezentare, protecția copilului, pedagogia cercetășească, animație socio-educativă, prim ajutor, practic în natură, spiritualitate, diversitate și incluziune, dezvoltare durabilă, leadership, comunicare și ciclul de viață al adultului în cercetășie.

This image has an empty alt attribute; its file name is F27B8862-1024x683.jpg

Misiunea Cercetăşiei, în societatea românească, este de a contribui la educarea copiilor și tinerilor, în vederea formării acestora ca cetățeni implicați și activi în societate. Din dorința de a rămâne relevanți pentru copii și tineri și de a oferi experiențe atractive și adaptate la lumea de azi și de mâine, în această Adunare Generală am aprobat  o nouă Politică Educațională a organizației. Direcțiile principale incluse în Politica Educațională, și cele care vor reprezenta piatra de temelie pentru revizuirea programului educațional cercetășesc sunt natura, dezvoltarea durabilă, implicarea tinerilor în comunitate, dezvoltarea de competențe pentru viitor și deprinderea de abilități pentru viață, spiritualitate, diversitate și incluziune. 

De asemenea, această Adunare Generală a marcat sfârșitul mandatului Consiliului de Conducere 2018-2021 și începutul unei noi provocări pentru Consiliul de Conducere 2021-2024. Interesele cercetașilor, la nivel național, vor fi reprezentate, pentru următorii 3 ani de: 

  • Elena Lupoaea-Petrea (Tromppy) – președinte, 
  • Sabina Grigore  – vicepreședinte și membru în Consiliul Director,
  • Anca Burlacu – secretar și membru în Consiliul Director, 
  • Oana Ghiocea – comisar internațional și membru în Consiliul Director,
  • Bogdan Fechită – membru în Consiliul Director,
  • Florina Pauleti – membru în Consiliu Director, 
  • Radu Ioanițescu – membru în Consiliul Director. 

Despre programe relevante și lideri implicați ne povestește și Elena (sau Tromppy pentru cei de-ai casei): ”Gata Oricând! Vă salut cu bucurie! Pornesc acest nou drum considerând cercetășia un actor relevant în sectorul educațional, de tineret și voluntariat, care prin intermediul, și cu sprijinul grupurilor de cercetași din toată țara, are un impact real în comunitate.

Cred în programe educaționale transformatoare, care contribuie la dezvoltarea personală a cercetașilor; în voluntari dornici și dispuși să aloce timp și resurse pentru copiii și tinerii cercetași, și mai cred că e nevoie de vizibilitate și de sprijinirea grupurilor locale de cercetași pentru a aduce un plus de valoare comunităților din care fac parte.

Un factor decisiv care m-a determinat să preiau acest mandat de președinte a fost contextul anului 2020 – un an în care parcă lucrurile s-au oprit în loc, un an care ne-a provocat să avem grijă de noi și de cei din jur, un an care ne-a determinat, și ne determină în continuare, să răspundem cu Gata Oricând! Și, în aceeași măsură, un an în care este mai important ca oricând să ne continuăm misiunea de a contribui la o lume mai bună, având aproape de noi Metoda Scout, Legea și Promisiunea Scout.

Cercetășia este un program educațional captivant pentru mii de copii și tineri din România și de pe întreg globul. Educația cercetășească dezvoltă caractere puternice și construiește comunități durabile, de încredere. În prezent, în România, peste 4000 de copii și tineri, cu vârste între 7 și 24 de ani, din toată țara beneficiază de aceste program complex de formare și dezvoltare, cu sprijinul celor 1500 de voluntari adulți.

Acțiunea face parte din proiectul Moving on finanțat prin programul Messengers of Peace, pentru a crește dezvoltarea organizațională care permite replicarea unui model administrativ și pedagogic la toate nivelurile cercetășești.

The activity is part of the Moving on project funded by the Messengers of Peace program, to increase the organizational development that allows the replication of an administrative and pedagogical model at all levels of Scouting.


Apel de angajare – Responsabil atragere fonduri

Cercetășia a oferit în ultimii 30 de ani, un program educațional captivant pentru mii de copii și tineri. Educația cercetășească dezvoltă caractere puternice și construiește comunități durabile, de încredere.

Avem nevoie de sprijinul tău pentru a putea duce programul cercetășesc mai departe! Hai în echipa noastră!

Poziție deschisă: Responsabil atragere fonduri

Localizare: București, sediul național

Ce vei face?

  • Contribui la strategia de strângere de fonduri a organizației;
  • Implementezi un plan de acțiune multianual pentru atragerea de resurse care să sprijine derularea programului educațional – donatori corporate și donatori individuali;
  • Menții și consolidezi relația cu donatorii existenți, păstrând securitatea și confidențialitatea datelor;
  • Participi la diverse activități / evenimente ce au ca scop stabilirea de parteneriate pentru atragerea de fonduri;
  • Asiguri reprezentarea unei imagini unitare a organizaţiei în mediul corporate și în fața donatorilor;
  • Participi în mod direct la atragerea de fonduri pentru asigurarea unui buget anual de 300.000 EUR / an;

Pentru un program așa fain căutăm OM FAIN:

  • cu experiență de min. 2 ani în atragerea de resurse (specific donatori corporate și donatori individuali), de preferat în mediul ONG;
  • deschis la nou, creativ, proactiv, cu o bună capacitate de analiză și planificare;
  • care crede că educația copiilor și tinerilor reprezintă modul prin care putem de construi comunități durabile și o lume mai bună;

De ce ai vrea să fii parte din echipa noastră?

  • Program flexibil și apartenență la o echipă motivată să contribuie la misiunea organizației;
  • Reprezentăm o organizaţie de top în domeniul educaţiei la nivel național și internațional;
  • Ai acces la evenimentele noastre locale, naționale sau internaționale;
  • În fiecare zi vei ști că munca ta contribuie în mod direct la formarea de comunități de încredere pentru oameni ca tine și familia ta;

Dacă vrei să te alături echipei noastre trimite-ne C.V.-ul tău la adresa de email mihaela.girleanu@next.scout.ro, cu subiectul mesajului: Aplicație Responsabil atragere fonduri, până la data 13 mai 2021.

Evaluarea aplicaţiilor primite se va face cu respectarea principiului confidenţialităţii şi al egalităţii de şanse. Vor fi contactate numai persoanele care îndeplinesc cerinţele menţionate şi sunt selectate pentru interviu.

Te aşteptăm cu drag în echipa noastră să contribuim împreună la educația copiilor și tinerilor din România!


Refacem Pământul nostru!

Publicat pe de comunicare

Ziua Pământului este un eveniment internațional sărbătorit în fiecare an pe 22 aprilie. Această ”sărbătoare” a luat naștere în 1970 ca un mod de a atrage atenția asupra protecției mediului și a arăta sprijinul pentru această cauză. Însă nici Pământul, nici mediul nu au apărut în 1970! 

Cum a apărut Ziua Pământului?

Un eveniment tragic pentru planetă a avut loc în 1969. În Santa Barbara, California (Statele Unite ale Americii) o stație de forat petrol de pe coastă a explodat. Aproape 11,5 milioane de litri de petrol s-au vărsat în mare, ceea ce a dus la moarte a peste 10 000 de păsări, delfini, foci, lei de mare, pești și vegetație acvatică. Ca o reacție la acest dezastru, activiștii de mediu s-au mobilizat să creeze reguli și norme pentru mediu, educație pentru mediu și Ziua Pământului. Prima dată această mișcare a fost cunoscută doar pe teritoriul Statelor Unite. În urma tragediei din Santa Barbara, mulți activiști de mediu au scris ”Declarația Drepturilor Mediului”, pornind de la Declarația de Independență a lui Thomas Jefferson, și au pornit cu “Ziua Drepturilor Mediului”. Au ținut conferințe în fața unor mulțimi uriașe, iar activismul pentru mediu începea să ia amploare. Ulterior, un program de studii al drepturilor mediului a fost introdus la Universitatea Santa Barbara. Lucrurile au evoluat, grupările de oameni implicați activi deveneau din ce în ce mai numeroase și mai vocale și până în aprilie 1970 și-au făcut loc în congresul Americii. Cu sprijin politic au reușit să implementeze legi de protecție a mediului. Pe 22 aprilie 1970, ca semn de recunoaștere a Zilei Pământului, președintele Richard Nixon și prima doamnă Pat Nixon au plantat un copac pe peluza Casei Albe. 

Tema Zilei Pământului 2021 este Restore Our Earth (Refacem Pământul nostru) și are cinci programe principale: The Canopy Project™, Food and Environment, Climate Literacy, Global Earth Challenge și The Great Global CleanUp®. În decursul unei săptămâni începând cu Ziua Pământului, EARTHDAY.ORG și organizatorii principali, Education International, Hip Hop Caucus și Earth Uprising organizează trei reuniuni separate de acțiune climatică în paralel cu privire la alfabetizarea climatică, protecția mediului, legislație și problemele legate de climă conduse de tineri. EARTHDAY.ORG va organiza, de asemenea, cel de-al doilea eveniment live de transmisie  de la Ziua Pământului (22 aprilie 2021) cu activiști globali, lideri internaționali și influenceri. Administrația Biden propune un Summit al liderilor privind schimbările climatice de Ziua Pământului 2021. 

Ce poți face ca să contribui la protecția mediului?

Toate aceste lucruri, deși poate păreau mici la început, au avut un impact uriaș asupra planetei noastre. Poluarea devine o problemă din ce în ce mai mare. Viteza alarmantă cu care evoluează lucrurile, viteza din ce în ce mai mare cu care ne trăim viețile au o influență profundă asupra Pământului. Resursele sale sunt limitate, iar multe cercetări spun ca felul în care trăim nu este sustenabil pe termen lung. 

Luptă cu deșeurile!

Desigur, o armură și un cal alb ar fi de folos, însă este nevoie de mult mai puțin de atât. Plasticul este unul din cei mai mari inamici ai mediului. Unei sticle de plastic îi poate lua mai mult de 450 de ani să se descompună! În locul unei sticle de plastic de unică folosință, poți folosi un bidon reutilizabil. Unele firme chiar folosesc plastic reciclat! Când mergi la cumpărături, poți aduce propriile pungi sau sacoșe din material textil în locul pungilor de unică folosință. În locul tacâmurilor și paielor de plastic, poți folosi instrumente reutilizabile din metal, pe care le poți folosi multă vreme. Folosește o foaie de hârtie de mai multe ori, folosește caietele până le termini, folosește periuțe de dinți cu coadă de bambus și bețișoare de urechi reciclabile. Poate nu pare mult, dar pentru Pământ, ajutorul fiecăruia contează. 

Plantează un copac!

Nu pare atât de ușor, dar nu este nici atât de complicat precum sună. Planeta noastră suferă din cauza tăierilor legale (și ilegale) de copaci pentru hârtie, mobilă și alte produse din lemn. Poate nu reușim neapărat să reducem mobila de lemn, poate chiar avem nevoie de foi de hârtie, dar în schimbul acestor lucruri pe care ni le oferă planeta noastră putem să-i oferim câte un copăcel. Mai mult, copacii sunt sursă de oxigen, sunt casă pentru animale, oferă umbră și astfel reduc chiar și consumul de energie pe timpul verii. De câte motive ai nevoie? 🙂  

Stinge lumina!

Chiar e nevoie să ții lumina aprinsă la prânz? Dar când nu ești în cameră? De multe ori, este adevărat, poate uităm să stingem lumina în urma noastră, însă energia nu este mereu obținută din resurse naturale. În vreme ce electricitatea poate proveni din centrale eoliene, panouri solare, hidrocentrale, majoritatea orașelor încă au surse neprietenoase de energie. Este întotdeauna o idee bună să reducem consumul de energie electrică – becuri uitate aprinse, televizoare lăsate să meargă, ventilatoare, frigidere, șamd. Cu siguranță există câteva lucruri la care poți renunța, chiar și pentru scurtă vreme. 

Grijă la apă!

Apa este cel mai important element pentru viață. Nu doar pentru viața noastră, dar și pentru viața planetei. Plante, animale, toate vietățile au nevoie de apă ca să trăiască. Apele poluate însă afectează din ce în ce mai mult ecosistemul, iar în final, acest lucru se va întoarce împotriva noastră. Poți închide robinetul cât timp te speli pe dinți, pe mâini, poți face dușuri mai scurte și să îți aloci timp separat pentru a lua decizii!

Implică-te!

Acordă din timpul tău Pământului și ai să vezi cum și acesta ne va acorda mai multă atenție. Începe chiar azi să reduci deșeurile pe care le produci și produsele de unică folosință pe care le cumperi. Strânge o gașcă de prieteni și adunați împreună gunoaiele din cartier. Spune familiei tale despre măsurile pe care vrei să le adopți. Dă mai departe informația și fă cunoscute problemele cât mai multor oameni. Nu putem schimba ceva decât împreună, iar la urma urmei, vrem să lăsăm o lume mai bună!

Scris de: Anastasia Grigore, Echipa Națională de Comunicare


Cercetaș implicat = Cetățean responsabil?

Publicat pe de comunicare

Fiecare primăvară aduce odată cu vremea bună și un moment de pregătire pentru o nouă sesiune a Adunării Generale din cadrul organizației noastre. Anul acesta, Adunarea Generală se va desfășura în format online, în perioada 17-18 aprilie 2021. 

Înainte de toate, ce reprezintă de fapt această adunare? Conform Statului și modului nostru de organizare internă, este forul suprem de conducere al organizației, fiind alcătuită din delegații tuturor grupurilor locale. Mai concret, este structura care ia decizii de nivel macro, cu efect direct asupra modului în care organizația își desfășoară activitatea la nivel național (de exemplu Direcțiile Strategice ale organizației, bugetul organizației, înființarea sau desființarea de noi grupuri de cercetași, politica de programe sau sistemul de formare ale organizației etc.). 

Anul acesta, delegații celor 86 de grupuri de cercetași de peste tot din țară, vor avea, printre altele, ocazia, și responsabilitatea, de a alege noul biroul de conducere al organizației. Această decizie este una importantă și definitorie pentru bunul mers al organizației, pe parcursul următorilor trei ani. Procesul este unul cât se poate de transparent, candidații făcându-și publice candidaturile, dar și obiectivele pentru mandat. 

De ce e important acest lucru pentru fiecare cercetaș, indiferent dacă va fi delegat sau nu din partea centrului său local? Ei bine, reprezintă un exercițiu de participare activă și, totodată, de aplicare a unor principii pe care le găsim în democrație.

Ca organizație, ne dorim să  facilităm crearea unui context prin care fiecare cercetaș, indiferent de vârstă, poate să își exprime opiniile sau poate comunica și adresa întrebări către fiecare candidat. Un exemplu concret în această direcție o reprezintă atelierele de consultare facilitate în mediul online, premergător Adunării Generale, precum și crearea unei  platforme prin care candidații pot răspunde direct întrebărilor adresate de către membri. Pe lângă scopul ce îl au alegerile în sine, acestea sunt menite să le ofere membrilor mai tineri o perspectivă despre cum participarea activă și implicarea constantă ar trebui aplicate în viața de zi cu zi, în momentul când astfel de alegeri au loc. 

Cercetășia ca mișcare se diferențiază poate de multe din organizațiile nonguvernamentale, prin punerea în practică a principiilor democratice și a dreptului de a alege, la toate nivelurile – fie că vorbim de grupuri locale, acolo unde există un consiliu local ales tot pentru un mandat de trei ani, fie că vorbim de nivel național – unde se alege Consiliul Director al organizației. Aceste mecanisme oferă tinerilor încrederea în propriile opinii și îi educă totodată pe aceștia pentru exercitarea dreptului la vot, ca responsabilitate a oricărui cetățean implicat.


Avem o nouă colegă!

Claudia Hîncu s-a alăturat echipei noastre executive în rolul de Secretar Administrativ.

„Fost cercetaș pe vremea când eram copil, văzând oportunitatea de a mă alătura din nou Organizației Naționale „Cercetașii României” am spus că nu întâmplător a apărut această șansă și că este momentul potrivit să revin în această organizație, dar dintr-un alt rol.

În ultima vreme i-am lăsat pe cei din jurul meu să mă descrie și aceștia au spus că sunt o persoană responsabilă, ambițioasă și proactivă.

Îmi plac călătoriile, fotografia și mai nou și înotul. Abia aștept să cunosc cât mai mulți cercetași și să-mi ofer sprijinul pentru ca alături de ei să putem lăsa lumea mai bună.”


Dialogul UE cu tinerii

Publicat pe de comunicare

Începutul anului a reprezentat pentru noi momentul oportun pentru a ne implica activ în prima etapă a Ciclulului al VIII-lea al Dialogului UE cu tinerii. Acest mecanism reprezintă principalul proces de consultare la nivel european prin care decidenții europeni îți propun să aducă în prim-plan vocea tinerilor din Uniunea Europeană, ascultându-le opiniile și transpunându-le apoi în recomandări pentru statele membre. 

La nivel național, unul din principalii actori care au coordonat acest proces a fost Consiliul Tineretului din România (CTR), ca parte din Grupul Național de Lucru pe acest subiect. Ca membru activ în cadrul CTR, și totodată ca mișcare de tineret care lucrează cu peste 5000 de tineri, am găsit oportun să valorificăm acest context pentru a facilita în interiorul organizației, și nu numai, un dialog structurat cu tinerii, în care să aflăm îndeaproape nevoile lor. 

Întreaga activitate a fost demarată cu ajutorul voluntarilor adulți din diferite structuri locale, aceste consultări fiind oportunitatea perfectă prin care tinerii cercetași și-au putut expune părerile, nevoile și provocările.

Au avut loc 6 consultări organizate la nivel local și 3 consultări la nivel național, unde cercetași din toată România au contribuit cu propriile lor opinii. 

Cele mai stringente lucruri dezbătute în cadrul acestor consultări au fost subiecte precum: necesitatea unui loc care să ofere siguranță și să asigure găzduire pentru activitățile programului educațional cercetășesc, eficientizarea comunicării dintre decidenții politici și organizațiile de tineret, folosirea tehnologiei pentru a transmite informația din mediul politic către tineri, valorificarea expertizei lucrătorilor de tineret ș.a.m.d. 

Toate aceste nevoi, opinii și probleme pe care tinerii le-au adus în discuție în timpul consultărilor, vor fi analizate și transpuse în Raportul Națională de Țară, ce va fi mai departe transmis către Ministerul Tineretului și Sportului. 

Echipa din spatele organizării întregului proces a fost alcătuită din Andreea Scrioșteanu (cercetaș în cadrul Centrului Local Cabana Scout), Anda Mărtinaș și Alexandru Grigore (cercetași în cadrul Centrului Universitar București). 


Susține un cercetaș!

Cercetășia este o mișcare deschisă oricărui grup social sau minoritate, indiferent de vârstă, gen, etnie sau religie. Pentru că educația de calitate este principiul nostru de bază prin care vrem să lăsăm lumea mai bună și să ne punem amprenta asupra comunităților, ne dorim ca tinerii și copiii din toate mediile și de toate vârstele să continue activitatea la cercetași, indiferent de situația lor socio-economică. 

Contribuind la atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă 4 (Educație de Calitate) și 10 (Inegalități reduse), cercetășia își propune să fie o mișcare deschisă și incluzivă, în care ne dorim ca situația financiară a copiilor / tinerilor să nu fie nicicând o piedică în dezvoltarea lor. 

În prezent, 5500 de tineri și copii beneficiază de programul educațional cercetășesc. Cu toate acestea, sunt cercetași (proveniți din centrele de plasament sau comunitățile defavorizate) care nu își permit cotizația de membru și pentru care este necesar să contribuim cu programe specifice pentru ca ei să nu fie nevoiți să renunțe la a mai veni la activitățile cercetășești.

La nivel mondial, sărbătorim în această perioadă, ca Mișcare Cercetășească, atingerea a 2 miliarde de ore investite pentru atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă, celebrare ce ne dă încredere că programele noastre sunt de un real folos și că ele asigură o educație echilibrată. Hai și tu alături de noi și sprijină cercetașii să continue să participe la activități, dezvoltându-și astfel abilități de viață de care au atât de mare nevoie, mai ales în perioade cum este cea de acum. 

Te invităm să te alături cauzei noastre, unde poți susține un cercetaș, donând pe doneaza.next.scout.ro.

Dacă deja cunoști un cercetaș sau mai mulți pe care îți dorești să-l / să-i susții poți menționa numele și / sau grupul de cercetași / Centru Local din care provine. Indiferent pentru cine vei dona, noi te vom ține la curent cu progresul cercetașului la care a ajuns donația ta.


Programul Pandemic pentru Patrule

Peste 1700 de cercetași din 54 de grupuri locale din toată țara au acceptat provocarea propusă de Programul Pandemic pentru Patrule!

Vremurile pe care le trăim ne determină să ne adaptăm întrucât este important să fim “Gata Oricând” și să oferim copiilor și tinerilor noștri activități relevante, și totodată, să ne asigurăm că  cercetășia rămâne un sprijin real, și în această perioadă dificilă pentru toată lumea.

Ne bucurăm în această perioadă de două mari avantaje în programul cercetășesc: experiența în lucrul pe grupuri mici / patrule / unități, cu care suntem obișnuiți și care este parte din chintesența procesului nostru educațional și natura, ca mediu prielnic pentru derularea de activități și formarea de noi abilități de viață în rândul copiilor și tinerilor. Continuăm și în acest context să ne aducem contribuția la nevoile reale din comunitate, oferind cercetașilor activități care să-i ajute să treacă prin această perioadă incertă.

Programul Pandemic pentru Patrule vine totodată ca răspuns la nevoia adresată de mai mulți voluntari de a avea un cadru de program standardizat, care le poate ghida activitatea curentă și care poate respecta toate măsurile de protecție și siguranță pentru problemele actuale.

Acest program (PPP) conține un sistem de activități / provocări, pentru toate cele patru ramuri de vârstă de la 9 la 24 de ani (lupișori, temerari, eXploratori, seniori) pentru care noi desfășurăm programe educaționale curente. Acestea oferă cercetașilor un mediu sigur de dezvoltare luând în considerare limitările generate de COVID-19.  

Programul și-a propus să dezvolte într-un mediu sigur competențe, comportamente, valori și atitudini necesare cetățeniei active. Derulat ca și program pilot în ultimele luni ale anului 2020, activitățile au urmărit să dezvolte abilități de viață, competențe civice și sociale și să contribuie la promovarea și aplicarea principiilor dezvoltării durabile ca măsură proactivă în crearea unei societăți sustenabile, dar și a principiilor diversității și incluziunii, maximizând potențialul tuturor tinerilor și adulților, prin crearea unor oportunități de învățare.

Membri ai Organizației din toate ramurile de vârstă (597 de lupișori, 571 de temerari, 483 eXploratori și 68 de seniori) s-au reunit în 221 patrule / grupuri mici și au așteptat cu nerăbdare fiecare provocare PPP. Cercetașii au avut la dispoziție două săptămâni pentru a îndeplini cerințele și a trece în următoarea etapă, cum altfel decât îmbogățiți de o experiență unică alături de colegii de patrulă? Vestitele badge-uri s-au transformat și ele în ton cu situația actual, și au devenit virtuale, fiind pregătite pentru a fi livrate curajoșilor care duc la bun sfârșit fiecare etapă a Programului.

Bucuria și entuziasmul cu care au fost întâmpinate activitățile propuse de prima ediție a Programului Pandemic pentru Patrule au mobilizat echipa să creeze conținut și pentru ediția cu numărul 2 a acestuia. 

Cercetașii au dovedit, încă odată, că sunt GATA ORICÂND în orice situație!


Apel angajare: Responsabil comunicare internă

Mișcare cercetășească din România are în prezent 6500 de membri activi în peste 100 de comunități și un istoric de peste 30 de ani de activitate.

Ești curios / curioasă cum arată secretariatul unei astfel de organizații și cât de dinamică poate fi comunicarea zilnică?

Dacă da, te invităm să citești apelul de angajare pentru postul full-time de asistent administrativ (în biroul din București) și hai să ne cunoaștem!

Ce avem de oferit?

  • O echipă faină care prețuiește mult valorile cercetășești și este Gata Oricând să găsească o soluție la orice nevoie;
  • Oportunitatea de a lucra într-o organizaţie de top în domeniul educaţiei şi al programelor pentru copii şi tineri;
  • Posibilitatea de dezvoltare personală şi formare la nivel naţional şi internaţional pe ariile de interes;

Cu ce ne poate ajuta persoana pe care o vom selecta?

  • Gestionează comunicarea prin email / telefon / poștă cu membrii organizației, cu instituțiile partenere sau cu diverși terți;
  • Administrează aplicația de gestiune a membrilor organizației;
  • Elaborează și urmărește proceduri de lucru în implementarea sarcinilor executive;
  • Realizează articole, adeverințe, rapoarte, adrese, notificări, newslettere la cerere;
  • Planifică și organizează ședințe de lucru / întâlniri / evenimente la nivel local, regional și național și gestionează aprovizionarea cu resurse și materii prime necesare desfășurării activității

De ce ai avea nevoie ca să ne poți ajuta și să fim eficienți?

  • Utilizarea calculatorului la nivel avansat (Microsoft Office – Word, Excel, Adobe, Power Point etc.);
  • Utilizarea internetului (inclusiv wordpress, google drive) şi a aplicaţiilor de poştă electronică (mailchimp);
  • Cunoaşterea limbii engleze;
  • Capacitate de învățare rapidă și abilități de comunicare;
  • Seriozitate și adaptabilitate;
  • Constituie un avantaj activitatea de voluntariat în cadrul ONCR

Tipul contractului: CIM, 8h, program flexibil

Activitatea va fi derulată din București în cadrul Sediul Național al ONCR.

Dacă vrei să te alături echipei noastre trimite-ne C.V.-ul tău, însoţit de o scrisoare de intenţie, până la data de 28 ianuarie 2021, la adresa de email mihaela.girleanu@next.scout.ro, cu subiectul mesajului: Aplicație Asistent Administrativ.

Evaluarea aplicaţiilor primite se va face cu respectarea principiului confidenţialităţii şi al egalităţii de şanse. Vor fi contactate numai persoanele care îndeplinesc cerinţele menţionate şi sunt selectate pentru interviu.

Te aşteptăm cu drag în echipa noastră să contribuim împreună la educația copiilor și tinerilor din România!


De cât timp îți dorești un badge de la cercetași?

Noi am răspuns provocării. A venit momentul provocărilor chiar și pentru tine: De cât timp îți dorești un badge de la cercetași? Ești pregătit să-l primești?

5500 de cercetași primesc badge-uri de merit în fiecare an. Pentru programul cercetășesc acestea reprezintă dovada formării anumitor abilități sau atitudini la copiii și tinerii cu care lucrăm. Ca ei să-și poată continua activitatea, noi suntem pregătiți să-ți oferim badge-ul de Donator.

Donează pentru cercetași minim 200 lei și hai să facem împreună o lume mai bună și în anul 2021: https://doneaza.next.scout.ro/

Deși pandemia ne-a redus interacțiunile față în față, și pe alocuri ne-a închis în casă, am găsit soluții să rămânem Gata Oricând pentru noi aventuri și să contribuim la educația copiilor și tinerilor, dezvoltându-le abilitățile de viață de care au atât de mare nevoile, mai ales în situații cum este cea prezentă.

Suntem gata de lansare cu Programul Pandemic pentru Patrule pentru anul 2021. Programul educațional conține un sistem de activități și provocări, pentru copii și tineri de la 7 la 24 de ani, care se pot desfășura în natură, atât individual cât și cu colegii din echipă. Aceste activități oferă cercetașilor un mediu sigur de dezvoltare luând în considerare limitările generate de COVID-19.

Dacă astăzi nu poți să fii donator, alege să fii promotor și ajută-ne cu distribuirea acestui mesaj în comunitatea ta de prieteni.

#ÎmpreunăContinuămCercetășiaȘiÎn2021