Național

Reluare activități cercetășești

Ne bucurăm să putem să luăm în considerare, cu responsabilitate, reluarea activității cercetășești. În realizarea acestui obiectiv avem două priorități – siguranța cercetașilor și a comunităților lor și respectarea cu strictețe a normelor sanitare / legale care se aplică.

Așadar, orice activitate cercetășească se poate desfășura doar dacă poate îndeplini cumulativ toate condițiile de siguranță de mai jos, interpretate, ca principii, pentru orice context de desfășurare.

În funcție de parcursul pandemiei și de reacțiile autorităților relevante, regulile vor fi actualizate.

  1. Distanțare – orice cercetaș, lider sau altă persoană care participă la activitate trebuie să păstreze în toate circumstanțele* o distanță de minim 2m față de orice altă persoană și trebuie să aibă asigurată o suprafață minimă de 4.5mp (utili la estimarea numărului limită de participanți într-un spațiu oarecare)
  2. Aer curat și spații igienice recomandăm ferm desfășurarea tuturor activităților comune doar în aer liber; în cazul în care o activitate are loc totuși în interior, orice spațiu în care se desfășoară trebuie să aibă o amplă și suficientă ventilație cu aer proaspăt de afară, pe tot parcursul activității (cele mai multe aparate de aer condiționat NU aduc aer din exterior, activitățile cercetășești NU se pot desfășura în spații cu astfel de aparate de aer condiționat). Activitățile au loc doar în spații care nu sunt zone de trafic / zone frecventate de multe persoane (mall, stații de transport în comun, puncte de alimentație publică, teatru, muzeu, biserică …) și pentru care se face sau se știe că s-a făcut o igienizare corectă / completă.
  3. Măști – toți participanții poartă măști care să acopere nasul și gura la orice activitate în spații închise; aceeași măsură se aplică și pentru situația în care participanții la o activitate în aer liber trebuie să tranziteze / folosească temporar un spațiu închis. 
  4. Igiena mâinii și a feței: există tot ce e nevoie și în cantități suficiente pentru o igienă corectă în orice moment al activității (dezinfectant, apă și săpun) și aceasta se face în mod corespunzător (vezi mai jos)
  5. Triaj și urmărire – toți participanții la orice activitate își fac un triaj (bazat pe o listă de întrebări și luarea temperaturii). La lupișori și temerari se ocupă părinții, la eXploratori, seniori lideri și alți voluntari – ei înșiși, ideal folosind o aplicație pe telefon sau o altă soluție digitală, înainte de a pleca de acasă spre activitate; Toți participanții de la activitate (cercetași sau invitați) sunt trecuți pe o listă (de asemenea, digitală în mod ideal) care ajunge în aceeași zi la Consiliul Centrului Local. Pentru toți participanții există un număr de telefon de contact.
  6. Materiale, ustensile, echipament individual – materialele / uneltele / elementele de echipament utilizate în cadrul activității (sfoară, fișe, trusă de prim ajutor, veselă, sticlă de apă, haine, etc.) sunt strict individuale pentru a evita o eventuală contaminare prin atingere
  7. Caracter privat – activitatea are un caracter privat – participanții la ea sunt strict membrii asociației (adeziune completată) sau persoane invitate nominal de către lideri. Chiar dacă se desfășoară în spații publice, activitățile sunt adresate DOAR membrilor organizației. 
  8. Comunicarea și acceptarea principiilor și a regulilor – responsabilul de activitate se asigură că toți cercetașii prezenți la activitate / și familiile acestora cunosc îndeaproape principiile care sunt necesar a fi respectate în derularea activităților
  9. Siguranță și responsabilitate înainte de toate – responsabilul de activitate (întotdeauna un membru adult al ONCR) are răspunderea finală a deciziei de a face și / sau a continua o activitate pentru respectarea, fără întrerupere, în toate momentele, a acestor principii.

* singura excepție este atunci când pericolul pentru starea de sănătate a cuiva este mai mare decât cel de infecție – spre exemplu o situație de urgență sau aplicarea primului ajutor.

Alte detaliile legate de reluarea activității și răspunsuri la întrebări frecvente pot fi consultate aici: https://consiliuldirector.next.scout.ro/2020/06/18/reguli-reluare-activitate-cercetaseasca-in-timpul-pandemiei-covid-19/


Angajăm Contabil/ Contabilă

Organizația Națională “Cercetașii României” (ONCR) caută contabil(ă) cu experiență în domeniul ONG și contabilitatea de gestiune.

Dacă îți dorești un loc de muncă dinamic, în care să interacționezi cu mulți voluntari și să ai acces la o paletă largă de acțiuni în comunitate, te așteptăm în echipa noastră!

Prin propria ta muncă poți schimba lumea în mai bine, oferindu-ți propriile cunoștințe și abilități în serviciul unei mișcări educaționale internaționale, care de aproape 30 de ani oferă copiilor și tinerilor din România un program alternativ de dezvoltare a abilităților de viață, preponderent în natură. Credem în potențialul tinerilor și în responsabilizarea lor, pentru ca ulterior să-i revedem cetățeni responsabili și implicați în comunitatea lor.

Vrei să ni te alături în misiunea noastră? Citește detaliile de mai jos și așteptăm CVul tău însoțit de o scrisoare de intenție până la data de 14 iulie 2020 la adresa mihaela.girleanu@next.scout.ro

Responsabilități:

  • înregistrarea documentelor justificative în ordine sistematică și cronologică în evidențele contabile și de gestiune, cu generarea notelor și registrelor contabile și a balanțelor de verificare, în conformitate cu legislația în vigoare și în raport cu specificul și normele interne ale organizației;
  • întocmește și depune situațiile financiare anuale și declarațiile fiscale periodice, în termenele stabilite, conform legislației în vigoare;  
  • încasare cotizații și întocmire situații trimestrial;
  • arhivarea documentelor financiare ale organizației;
  • întocmirea ștatelor de salarii cu calculul corect al costurilor aferente, în conformitate cu reglementările legale în vigoare; înregistrări în Revisal;
  • mentorarea membrilor din cadrul sucursalelor și filialelor în implementarea procedurilor financiare;
  • documentarea permanentă cu privire la modificările legislației în domeniul contabil.

Cerințe privind ocuparea postului:

  • studii superioare economice/ membru CECCAR;
  • experiență specifică de minim 3 ani privind contabilitatea ONG și contabilitatea de gestiune;
  • bune abilități de comunicare și relaționare;
  • cunoștințe bune de operare PC – MS Office (Excel, Word, etc.), cunoașterea programelor relevante îndeplinirii atribuțiilor conform fișei postului – programul de contabilitate SAGA C;
  • cunoștințe privind legislația financiar – contabilă în vigoare;
  • atenție la detalii, organizare, responsabilitate, operativitate, corectitudine, răbdare, perseverență, gândire proactivă în identificarea de soluții;
  • program: 40h/ săptămână

Beneficii:

  • mediu de lucru dinamic și motivant, într-o echipă tânără și implicată, în București;
  • remunerație financiară și un CIM pe perioadă nedeterminată;
  • acces direct la activitățile pedagogice cercetășești pentru copii, tineri și cele de formare continuă pentru adulți

Cercetașii din Drobeta Turnu Severin ajută familiile afectate

Publicat pe de comunicare

Centrul Local „Aetos” Drobeta Turnu Severin și al său spirit civic a identificat rapid o necesitate a oamenilor afectați de consecințele pe care le-a adus pandemia. Căci dar din dar se face rai, așa a luat naștere un proiect prin care cercetași, sprijiniți de restul comunității, donează alimente neperisabile persoanelor care au nevoie de ajutor în această grea perioadă.

Am stat puțin de vorbă cu Daniela Borontiș, coordonatorul proiectului, de la care am aflat cum a decurs o poveste scrisă din plăcerea de a ajuta.

Cum a fost primită inițiativa de către comunitatea locală? Ați primit răspunsul pe care îl așteptați de la localnici?

A fost primită neașteptat de bine! A fost și pentru noi o gură mare de oxigen să vedem câți oameni au reacționat pozitiv la inițiativa noastră – ne-am luat energia și motivația de la comunitate și ni s-a reconfirmat că sunt mulți oameni frumoși în jurul nostru. Așteptările ne-au fost depășite, sinceră să fiu – inițial, ne-am gândit că vor dona alimente prietenii noștri și familia, fiindcă vedeam multă neîncredere în jurul nostru și multă teamă: de a ieși afară, de a interacționa, de a face orice în afara casei (sau în afara normelor). Iar propunerea noastră era un pic în afara zonei de confort. Dar localnicii ne-au surprins într-un mod foarte plăcut și ne-am simțit onorați că putem ajuta. Au fost oameni care au adus peste 20 kg de alimente neperisabile și au fost oameni care au adus un singur borcan de zacuscă și o pungă de paste, fiindcă au vrut să împartă din puținul lor cu ceilalți. Îi apreciem pe toți la fel de mult.

Care a fost contribuția cercetașilor în demararea proiectului?

Ideea a pornit de la întrebarea “Noi ce facem acum? Cum ne sprijinim comunitatea?”. N-a fost singura idee pe care am avut-o, dar a fost cea care a prins cel mai bine la noi. Ne-am tot gândit cum să facem, ce să facem – iar varianta de colectare de alimente neperisabile pentru familiile nevoiașe a fost cea câștigătoare. Suntem în această inițiativă alături de alte 2 asociații din oraș, ne place mult să colaborăm cu parteneri diverși. Cercetașii sunt încântați să contribuie – de la distribuirea postărilor pe social media și răspândirea mesajului (acesta a fost unul din lucrurile esențiale – ca munca noastră să aibă efecte, ea trebuia să fie cât mai cunoscută în comunitate. Una dintre postările noastre are 7.500 de vizualizări și 55 de distribuiri, fără niciun fel de reclamă plătită), până la identificarea familiilor nevoiașe sau primirea alimentelor venite din comunitate.

În ce măsură ați reușit să vă atingeți scopul propus până acum? Care este numărul familiilor ce au beneficiat de ajutorul adus de voi? 

Sinceră să fiu, atunci când am început, nu am avut așteptări prea mari – ne doream să putem ajuta măcar câteva familii să treacă prin perioada asta mai dificilă. Nici nu știam cum vor reacționa oamenii, eram nesiguri și noi de toate restricțiile stării de urgență, plus acel sentiment de teamă care plutea în aer și pe care nu puteai să-l definești. Așa că nu ne-am stabilit ținte prea înalte. Doar că.. le-am depășit cu mult! Am reușit deja să ducem plase de vreo 12 kg fiecare la 46 de familii – săptămâna aceasta am mai strâns pentru 14 pachete și ne așteptăm ca și săptămâna viitoare să ducem cel puțin 10.

Cum v-ați adaptat metodelor de prevenție astfel încât să reduceți posibilitatea contaminării?

Nu a fost prea greu – oamenii care au venit să ne aducă alimente erau foarte precauți. Ne lăsau plasa într-un loc stabilit – iar interacțiunea noastră cu ei se făcea respectând distanța. Am avut gel dezinfectant și alcool sanitar pentru curățarea mâinilor – dar fiecare din cei care au venit aveau ei înșiși o sticluță de gel dezinfectant a lor. Impresia a fost că cei mai mulți oameni sunt responsabili cu privire la situația prezentă. Sau, poate, oamenii responsabili sunt cei care au venit să doneze alimente.

Vrem să ajutăm! Cum putem face asta? 

Dacă sunteți din Drobeta Turnu Severin puteți veni să ne aduceți alimente neperisabile, la Pavilionul Alb din spatele scenei de la Pădurea Crihala – în fiecare zi, între 17:00 – 18:30

Dacă vreți să susțineți inițiativa noastră de la distanță, puteți dona bani în contul nostru bancar RO70 BTRL RONC RT05 0009 4701 – îi vom folosi pentru achiziționarea de alimente cu care echilibrăm plasele aduse de ceilalți sau completăm acolo unde lipsește ceva.


Ziua Mondială Fair Trade

Publicat pe de Mihaela Girleanu

Poate prea puțin se vorbește la noi despre Fair Trade (eng. comerț echitabil) și ce implică acesta din partea noastră, a consumatorilor, dar și a societății în general. Vă invităm să citiți acest articol și să aflați mai multe despre mișcarea #FairTrade și cum putem contribui într-un mod responsabil și sustenabil.

În fiecare an, în a doua sâmbătă a lunii mai, se sărbătorește Ziua Mondială a Fair Trade, anul acesta fiind pe 9 mai. Ea reprezintă o inițiativă a Organizației Mondiale Fair Trade, care se bucură de sprijinul a mii de cetățeni, producători și consumatori, precum și diverse organizații neguvernamentale și instituții guvernamentale.

Din prisma Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă, Mișcarea Fair Trade acoperă mai multe arii prin caracterul asigurării accesului pe piața globală a micilor producători din țările Lumii a Treia și prin oferirea unor condiții de muncă de calitate și a unui preț corect pentru produsele acestora.

”Mișcarea de Comerț Echitabil a fost dezvoltată pentru a susține producătorii din țările emergente, în special pe cei mai mici, să își îmbunătățească viața, într-o manieră sustenabilă. Prin sprijinul oferit de către consumatorii conștienți, Comerțul Echitabil s-a dezvoltat ca o soluție durabilă în lupta împotriva sărăciei și a crizei economice. Astăzi, impactul Comerțului Echitabil se manifestă nu numai asupra producătorilor, ci asupra noastră a tuturor. Comerțul Echitabil este o mișcare a oamenilor, făcută de oameni și pentru oameni.”, spune Natália Leal, WFTO Chief Executive.

Sunt produse care nouă ne sunt la îndemână și ni se par necesare. Poate ne este greu să credem că acestea au un proces atât de complex (cules, producție, transport – fiecare cu subetape) și uneori nedrept, prin care ajung în rafturile magazinelor. Aici ne referim la materii precum: bananele, cafeaua, ceaiul, bumbacul, ciocolata. Asociația Mai Bine a realizat un scurt material explicativ despre munca din spatele acestor produse pe cât de fundamentale pentru noi, pe atât de vitale pentru cei din mediile vulnerabile. 

Comerțul echitabil este un instrument puternic pentru reducerea sărăciei și îndreptarea către dezvoltarea durabilă. De aceea, prin comportamentul nostru putem aduce o îmbunătățire a sistemului de producție-cumpărare. Astfel că, pe lângă să fim niște consumatori responsabili, trebuie să fim și niște consumatori informați. 

Ne bucurăm să avem o inițiativă a unui grup de cercetași din Centrul Local Aetos din Drobeta-Turnu Severin care au creat hanorace și tricouri cu însemnele organizației, sub deviza #fairtrade, adică care sunt făcute din bumbac natural, iar faptul că poartă acest însemn de #fairtrade înseamnă că cei care le-au produs au primit un preț corect pentru munca lor și li s-a asigurat un mediu de lucru just. Ele pot fi achiziționate de către orice cercetaș luând contact direct cu cercetașii din Severin.

#ziuamondialafairtrade#pretulcorect


Cercetașii și COVID-19: Implicare în comunitate

Publicat pe de comunicare

Au trecut aproape două luni de când ne aflăm la mare distanță unii de alții. Chiar dacă întâlnirile fizice nu au mai fost posibile, nu înseamnă că activitatea noastră s-a oprit aici. Grupurile de cercetași din toată țara au arătat că sunt Gata Oricând și în orice situație, iar cum adaptabilitatea și creativitatea sunt două dintre calitățile cu care ne mândrim. Ceea ce a ieșit este demn de apreciat, iar despre felul în care cercetașii noștri  au făcut față situației actuale, aflați în cele ce urmează.

______________________________________________________________________________

Știm cu toții că igiena a devenit, obligatoriu, primul lucru pe care îl facem de îndată ce intrăm în casă, iar acum ar fi bine să aflați și că Centrul Local (CL) Cabana Scout alături de CL Craiova promovează igiena corespunzătoare într-un mod distractiv și energic. Așa că data viitoare când te speli pe mâini, fă-o împreună cu cercetașii printr-un videoclip de nu mai puțin de 30 de secunde (atenție! minim 30, da?). Accesează-l cu un click aici !

______________________________________________________________________________

Nu există nimic care să ne împiedice din a ne întâlni cu cei dragi, fie chiar și din spatele unui ecran. Fie că a fost vorba de puțină mișcare fizică pe care categoric ne-am dori să o facem într-o drumeție la munte (așa cum îi puteți vedea pe lupișorii din CL ALB București ), fie că am stat împreună la povești și depănat amintiri (cum îi putem vedea pe cercetașii fin CL Adormirea Maicii Domnului), ne simțim mai aproape unii de ceilalți. 

______________________________________________________________________________

Spiritul cercetășesc ne aduce acolo unde este nevoie de noi. Așa au luat naștere două proiecte prin care cercetașii CL Nicolae Decusara și CL Aetos Drobeta Turnu Severin au oferit ajutor comunităților prin donarea de alimente neperisabile familiilor care au nevoie de sprijin, pe timp de pandemie.

______________________________________________________________________________

Știm deja că cercetașul este un artist fără egal, iar vremurile de izolare și distanțare nu aduc totodată și o lipsă de inspirație, ba din contră. CL Târgu Mureș ne-a ajutat să ne bucurăm de reinterpretarea creativă a două dintre mult iubitele melodii cântate de obicei în jurul focului de tabără: „Epilog” și „Perfect”. E timpul să desfacem o pungă de bezele și să ne punem bocancii la uscat! (sau mai bine zis, papucii?)

______________________________________________________________________________

Și chiar dacă nici despre întâlnirile între grupurile de cercetași nu vă putem povesti, CL Cetatea Roșie Sibiu a găsit o metodă de a ne aduce din nou împreună: un concurs de vopsit ouă de Paște. Cercetașii au îmbrățișat provocarea și s-au întrecut în cele mai frumoase și colorate ouă. Încă trebuie să vă mai convingem că suntem artiști sub acoperire?


Jurnal Cercetășesc de Pandemie (#5): din Regie nu răsar Bucegii

Publicat pe de comunicare

Pandemia ne-a dat peste cap toate planurile, ne-a afectat rutina zilnică și ne-a împins să reprogramăm evenimentele pe care le așteptam de la începutul anului, când singura noastră grijă era „Fără griji!”. Cercetașii simt dorul cuplit de activități, de ieșiri în natură, de timpul petrecut alături de prieteni, de cântările din jurul focului de tabără. De aceea suntem unii cu gândul la ceilalți, iar împreună reușim să trecem peste.

Jurnalul Cercetășesc de Pandemie surprinde noul nostru stil de viață, prin care vrem să oferim compasiune, conexiune și empatie cu fiecare dintre voi.

______________________________________________________________________________

„Dacă îmi spunea cineva înainte că se poate face teatru online, probabil aș fi râs și aș fi susținut sus și tare că așa ceva este imposibil. Dar cum vremurile disperate necesită măsuri disperate, pandemia m-a surprins în garsoniera mea din București, cu o conexiune bună la internet și cu spațiul din sufragerio-dormitorul meu la dispoziție pentru a repeta zilnic în așa fel încât să nu rămân în urmă pentru stagiunea outdoor a teatrului la care lucrez. 

Deși teatrul este o artă colectivă, cred că experiența asta îmi prinde bine. De la antrenamente fizice, la repetiții propriu-zise pentru statuile vivante pe care le am în repertoriu, întreg programul mă pune în situația de a fi propriul critic și a încerca să aduc produsul artistic într-o formă mult mai bună. Desigur, feedback-ul de la regizor este posibil, întrucât prin intermediul filmărilor, ne poate superviza evoluția. Ținem legătura prin call-uri video zilnice și primim mereu noi task-uri de îndeplinit. 

Spre exemplu, acum, pe lângă momentele individuale, dansurile și monoloagele din spectacole, pregătesc o cercetare și o lucrare despre Grecia Antică. Am timp suficient și pentru exerciții fizice, pentru că un actor trebuie să își mențină rezistența, am timp și pentru studiu la chitara, pentru a citi tot ce mi-am propus să citesc de-a lungul timpului (deși nici o pandemie nu ar putea suplini timpul acesta), să încerc rețete noi și să încerc să îmi rezolv task-urile restante pentru celelalte activități în care sunt implicată.”

Andreea Stan, lider, CL “Lotus” Tulcea

______________________________________________________________________________

„În perioada aceasta mă număr printre cei care sunt nevoiți să ajungă la birou. Procesul de învățare e continuu și trebuie să ne asigurăm că rămâne așa indiferent ce obstacole întâlnește. Așa că folosindu-mă de lucrurile dobândite la cercetaș dau o mână de ajutor la transpunerea evenimentelor, trainingurilor și conferințelor în on-line. 

În timpul pe care apuc să îl petrec acasă, am început să îmi bifez lucruri de pe lista de to-do, pe care le-am tot amânat până acum. Petrec mai mult timp în bucătărie și am reușit chiar să îmi organizez o mică grădină în balcon.

Trebuie să recunosc că lucrurile pe care le-am dobândit la cercetași mă ajută să trec mai ușor peste situația actuală și să caut partea pozitivă din ce se întâmplă. Anul acesta trebuia să mă deplasez împreună cu 400 de cercetași români în Polonia, însă din cauza COVID-19 evenimentul s-a amânat pentru vara anului 2021. Consider că a fost cea mai bună soluție pe care organizatorii puteau să o aleagă și mă bucur sincer că am mai primit încă 1 an în care pot organiza mult mai bine lucrurile și mă pot asigura că participanții vor avea parte de experiența vieții lor.”

Alex G Grigore, lider, Centrul Universitar București

______________________________________________________________________________

„Ceea ce păreau a fi trei săptămâni de incursiune temporală și spațială acasă, departe de cercetașii mei de la CUB, de facultate și de străzile Bucureștiului s-au transformat rapid într-o aventură pe frontul răbdării, un front delimitat de câteva ferestre, vreo patru pereți ici-colo și o ușă spre lumea de afară. Lumea de afară ce brusc și-a sucit coordonatele și ne-a aruncat înăuntru, acolo unde niciodată nu ne-am fi gândit că putem fi de ajutor.

Deși munții îmi lipseau mereu și suspinam adesea că din camera din Regie nu răsar Bucegii, după două săptămâni suferința mea a atins cote nebănuite. Așa că am campat în Curmătura Dormitorului și am aprins un mare foc pe YouTube, visând la zilele în care îmi voi topi iarăși talpa bocancilor la focul de tabără.

E cel mai bun moment să fim loiali, utili, disciplinați, curajoși și plini de însuflețire. Să înțelegem mai bine prima lege a cercetașului, „își pune interesele ţării şi colectivităţii deasupra celor personale” și să continuăm să facem fapte bune zi de zi, oricât de neînsemnate ar părea ele aici, din Creasta Biroului de Acasă.”

Daria Preda, senior, Centrul Universitar București


Jurnal Cercetășesc de Pandemie (#4): Schimbare

Publicat pe de comunicare

Pandemia ne-a dat peste cap toate planurile, ne-a afectat rutina zilnică și ne-a împins să reprogramăm evenimentele pe care le așteptam de la începutul anului, când singura noastră grijă era „Fără griji!”. Cercetașii simt dorul cuplit de activități, de ieșiri în natură, de timpul petrecut alături de prieteni, de cântările din jurul focului de tabără. De aceea suntem unii cu gândul la ceilalți, iar împreună reușim să trecem peste.

Jurnalul Cercetășesc de Pandemie surprinde noul nostru stil de viață, prin care vrem să oferim compasiune, conexiune și empatie cu fiecare dintre voi.

______________________________________________________________________________

„În primele zile când mi s-a dat parcă tot timpul din lume, mi se părea că ce se întâmplă e ireal și nu am știut ce să fac cu el. Pe parcurs m-am trezit și mi-am dat seama că acum e momentul. Momentul să mă pun pe scris, momentul să pictez ce aveam de mult timp în minte, momentul să citesc toate cărțile și să vizionez toate filmele de pe listă sau să învăț, cât de puțin, să gătesc. 

Avem noroc cu numeroasele teatre care au luat inițiativă și nu au lăsat cultura să fie înghițită de pandemie. Urmăresc cu plăcere spectacolele oferite în online și, în paralel, lucrez la scrierea unei piese de teatru.

În ceea ce privește viața de cercetaș, fac video-call-uri împreună cu patrula și încercăm să ne facem planuri de back-up pentru evenimentele pe care le așteptăm de atâta timp: campuri locale, Festivalul Luminii, hike-uri.”

Denisa Neațu, explorator, CL „Lotus” Tulcea

______________________________________________________________________________

„Plănuiesc să-mi redecorez camera zilele următoare, iar în felul acesta mă pregătesc și pentru decorațiunile pentru Festivalul Luminii. Cred că datorită cercetașilor am reușit să îmi dezvolt latura creativă și mă bucură că, deși sunt ocupată cu facultatea online, reușesc să îmi ajut Centrul Local.”

Irene Pampu, senior, CL „Lotus” Tulcea

______________________________________________________________________________

„Pandemia m-a surprins acasă cu părinții mei și spre deosebire de marea majoritate a celor din jurul meu, am ales să mă reîntorc la Cluj, orașul unde locuiesc în mare parte din timp. Cred că sunt de 4 săptămâni de când am reînvățat să locuiesc cu colegii mei de apartament. Gătim împreună, mâncăm de cină împreună și facem cu schimbul la mers la cumpărături. Cred că astea sunt momentele care îmi reamintesc de cercetășie: locuitul în cort timp de o săptămână cu colegii de patrulă, ideea de a mânca împreună și de a împărți mâncarea astfel încât să ajungă la toată lumea.

Facem sau nu camp de vară? Când ne vom revedea? Care va fi prima activitate față în față? Sunt întrebări la care nu avem răspuns. Nu știm cum și ce o să fie o vreme de acum încolo. Putem însă să ne adaptăm situației actuale, să ne implicăm în comunitățile noastre și să ajutăm chiar și câte un pic acolo unde putem. Indiferent că e o acțiune mică sau e o colaborare cu alte organizații, ca Uniți pentru Alba.

Timpul e mai relativ ca oricând și cred că e un moment bun să avem grijă de cei din jurul nostru și de noi, să fim curajoși și încrezători în puterile noastre, vioi și plini de însuflețire. „

Florina Pauleti, lider, CL „Axente Sever” Alba Iulia


Ziua Pământului

Publicat pe de comunicare

Ziua Pământului este o zi specială pentru Planeta Pământ, care s-a născut în data de 22 aprilie, la inițiativa senatorului american Gaylord Nelson în anul 1970, cu scopul de a trezi clasa politică din dezinteresul față de mediu. În timp, Ziua Pământului a devenit un manifest la nivel mondial, celebrată de milioane de oameni din dorința de a milita pentru un viitor mai bun al planetei noastre.

Știați că:

  • ONU (Organizația Națiunilor Unite) a declarat Ziua Pământului ca sărbătoare oficială a Planetei Pământ și voce comună a tuturor celor care vor să se gândească la un viitor mai verde. (2009)
  • NASA a lansat un site unde oamenii pot adopta părți ale Planetei Pământ. (2017)
  • Publicarea bestseller-ului Silent Spring (New York Times, 1962) și declararea Zilei Pământului au fost primii pași spre creșterea conștientizării publicului cu privire la mediul înconjurător, punând din ce în ce mai mult bazele unei preocupări mai profunde către natură.
  • 1990 a adunat pentru prima oară 200 de milioane de persoane și 141 de țări care să celebreze Ziua Pământului și să ridice problemele de mediu pe scena globală.

În anul 2020, Ziua Pământului va marca 50 de ani cu activități globale, prin mobilizarea a cât mai multor oameni din toată lumea pentru acțiuni care să aducă transformări pozitive planetei noastre.

Ca parte a Mișcării Cercetășești, avem responsabilitatea de a avea grijă de Planetă la fel de cum avem grijă unii față de alții, iar făcând mici pași împreună putem face mari schimbări.

În pregătirea pentru celebrarea Zilei Pământului lansăm o temă de gândit. Acum este un moment excelent pentru a vă gândi la utilizarea voastră de materiale plastice acasă și să vă gândiți la modul în care îl puteți reduce:

  • Alegeți o cameră din casa voastră.
  • Găsiți ceva în acea cameră care este din plastic.
  • Puteți descoperi unde și cum a fost realizat?
  • Cum afectează acest produs mediul înconjurător?
  • Este reciclabil? Unde ajunge reciclarea voastră?
  • Care ar fi un material alternativ plasticului?

Jurnal Cercetășesc de Pandemie (#3): Paștele Ortodox

Publicat pe de comunicare

Pandemia ne-a dat peste cap toate planurile, ne-a afectat rutina zilnică și ne-a împins să reprogramăm evenimentele pe care le așteptam de la începutul anului, când singura noastră grijă era „Fără griji!”. Cercetașii simt dorul cuplit de activități, de ieșiri în natură, de timpul petrecut alături de prieteni, de cântările din jurul focului de tabără. De aceea suntem unii cu gândul la ceilalți, iar împreună reușim să trecem peste.

Jurnalul Cercetășesc de Pandemie surprinde noul nostru stil de viață, prin care vrem să oferim compasiune, conexiune și empatie cu fiecare dintre voi.

______________________________________________________________________________

„Pentru mine, Paștele a fost întotdeauna despre familie. Provin dintr-o familie extinsă relativ mare, iar Paștele era primul moment din an care ne găsea pe toți împreună, în casa bunicilor de la țară. 

Dintre toți anii,  acesta a fost primul care ne-a prins departe unii de alții. Am sărbătorit Paștele acasă, în București, alături de prietenul meu și unul dintre cei mai vechi și mai buni prieteni precum și de cele două pisici ale noastre. Vineri și sâmbătă am încercat să gătim câteva dintre mâncărurile tradiționale mai puțin complicate (ceea ce ne-a luat, fără exagerare, ambele zile cu totul), iar duminică ne-am bucurat de rezultatele eforturilor noastre culinare, am ciocnit ouă roșii și câte un pahar cu vin, iar apoi am vorbit cu familiile noastre prin videocall. 

Am vrut să tratez aceste zile libere ca pe o pauză, astfel încât să pot reveni la finalul lor motivată și încărcată de energie. Le-am petrecut, în cea mai mare parte, fără internet și bucurându-mă de compania celor de lângă mine.

Nu sunt foarte sigură că m-aș mai înscrie la frământat cozonaci, însă experiența per total a fost, deși altfel, plăcută și interesantă.”

 Oana Ghiocea, vicepreședinte ONCR, CL Craiova

______________________________________________________________________________

Paștele sărbătorit la Centrul Cercetășesc Nocrich

„Aflându-ne în plină pandemie, am decis că este mai bine să rămân la Nocrich și să petrec aici Paștele. Cred că a fost una dintre cele mai multiculturale sărbători pe care le-am petrecut până acum. Am făcut împreună cu restul echipei cozonacii și pasca, am vopsit ouăle și a fost interesant pentru că în felul acesta vedeam diferențele culturale. Pe lângă asta, ne-am distrat copios, am încercat să jucăm un joc de societate și, la final, seara s-a încheiat cu vânătoarea ouălor de ciocolată noaptea, prin ploaie. Toate aceste amintiri au făcut din primul Paște la Nocrich un Paște diferit și special!  „

Beatrice, România

„Paștele la Nocrich a fost o experiență frumoasă, alături de oameni dragi. Am încercat să le arătăm și celorlalți care sunt tradițiile și obiceiurile noastre. Fiecare a contribuit, iar pentru voluntarii internaționali a fost cu adevărat o experiență specială. „

Nadia, România

„Mi-am petrecut ziua de Paște alături de familia din România. A fost un moment minunat și unic datorită locului, iurtei și, bineînțeles, a sentimentului de comuniune. Am descoperit o mulțime de tradiții, chiar și o nouă religie, iar pentru mine asta reprezintă un moment în familie. Mi-a făcut plăcere să cânt cu celelalte persoane și să ne rugăm împreună. Cel mai important lucru este ca am fost alături unii de ceilalți.  „

Camille, Franța

„Ceea ce face ca Nocrich să fie unic este multiculturalitatea sa. Așa că am sărbătorit Paștele de două ori. Pentru primul, am pregătit diverse tradiții din religia catolică, cum ar fi alergatul după ouăle de ciocolată în grădină, la fel cum obișnuim să facem și în Franța, și am mancat dulciuri tipice tradiției din Costa Rica. 

Sărbătorindu-l pe cel de-al doilea, a fost interesant să văd Paștele printr-o altă religie, prin prisma tradițiilor ortodoxe, și anume vopsitul ouălor roșii sau prepararea de cozonaci și pască. Mă simt norocos că am reușit să iau parte la toate acestea în Nocrich. „

Tristan, Franța

„Pentru mine a fost un Paște special pentru că am reușit să văd diferite tradiții, cum ar fi coloratul și ciocnitul ouălor sau gătitul mielului. Experiențele din acest Paște m-au impresionat și consider că asta este una din cele mai frumoase amintiri pe care le am aici în Nocrich. „

Bryan, Costa Rica


Jurnal Cercetășesc de Pandemie (#2): Comunitate

Publicat pe de comunicare

Pandemia ne-a dat peste cap toate planurile, ne-a afectat rutina zilnică și ne-a împins să reprogramăm evenimentele pe care le așteptam de la începutul anului, când singura noastră grijă era „Fără griji!”. Cercetașii simt dorul cuplit de activități, de ieșiri în natură, de timpul petrecut alături de prieteni, de cântările din jurul focului de tabără. De aceea suntem unii cu gândul la ceilalți, iar împreună reușim să trecem peste.

Jurnalul Cercetășesc de Pandemie surprinde noul nostru stil de viață, prin care vrem să oferim compasiune, conexiune și empatie cu fiecare dintre voi.

„Deși se simte ca o pauză din vechea rutină, carantina clar nu înseamnă pauză de la cercetasi. Fie că sunt cursuri de yoga, ateliere de noduri sau de origami, am avut mereu ceva interesant de făcut „la centru”. Cu patrula ținem strâns legătura și ne vedem oricând este lansată o provocare sau avem ateliere bazate pe funcții.”

Bianca Băluță, eXplorator, CL „Lotus” Tulcea

______________________________________________________________________________

„Pentru mine perioada asta de carantină reprezintă una dintre cele mai mari provocări ale mele. Sunt un om al oamenilor – viața mea era clădită pe interacțiune socială și schimb de energie zilnic. Acum cât stau în carantină încerc să mă redescopar – citesc mai mult, gătesc tot ce-mi poftește sufletul, învăț să lucrez în diferite programe de editare sau să scriu. De altfel, nu pot să nu cercetășesc nici dacă trebuie să pastrez normele de distanțare socială – caut să fac ce știu mai bine și am învățat la cercetași încă de când eram mică – să ofer sprijin acolo unde mi se cere. Să mă asigur că oamenii din jurul meu sunt stabili din punct de vedere emoțional, ofer ocazional meditații la română pe zoom pentru cei de clasa a 12-a și încerc să donez ori de câte ori am ocazia pentru echipamentul medical.”

Anda Mărtinaș, senior, CUB București

______________________________________________________________________________

„Nu cred că trebuie să fii cercetaș pentru a face acțiuni de voluntariat sau caritabile, cred că depinde de felul fiecăruia.

Ce fac concret în această perioadă? În primul rând îmi este foarte greu cu această distanțare socială, eram obișnuită să fiu înconjurată de prieteni, să mergem să cântăm împreună la chitară, să ieșim la plimbări, să socializăm… Zilele acestea am încercat să ofer ajutorul comunității. Primul lucru, a fost să realizez un ziar local, online, cu sfaturi pentru această perioadă, activități de petrecere a timpului, rețete și testimoniale. Apoi, în fiecare zi de la ora 17, avem ora de lectură. Am citit cărți dintr-o colecție foarte simpatică, despre personalități ale lumii, actuale sau din trecut. Avem și un grup cu producători locali, am fost plăcut surprinsă să văd cum ia amploare și acest proiect!

Am construit o platformă online, cu medici, care doresc să ajute oamenii în această perioadă de criză. E fain să vezi cum toți prietenii vor să ajute, seara pui capul pe pernă împlinit…

Iar acum, de o săptămână, m-am specializat în cusut la mașină, facem măști pentru oamenii din Cristian. Iar ne-am strâns o gașcă faină de prieteni și ne-am pus pe treabă!

Sunt zile în care ajut o prietenă de la un ONG, să livreze produse bătrânilor, în această perioadă.

Totuși, așteptăm cu nerăbdare să ne vedem cu toții! După ce trece nebunia asta o să facem un mega party la noi în curte!” 

Bogdana Grapa, Lider,  CL „Ion Soiu” Cristian