Național

Proiectul „Hai în Camp”, în parteneriat cu Pepco

Suntem încântați să anunțăm Proiectul „Hai în camp! În fața naturii suntem cu toții egali.”, o inițiativă desfășurată în parteneriat cu Pepco de Organizația Națională a Cercetașilor din România, având ca scop principal crearea unui mediu favorabil pentru integrarea copiilor și tinerilor din grupurile vulnerabile într-un proces educațional etic, ecologic și echitabil, mai exact în taberele noastre educaționale din această vară.

Scopul principal al acestei inițiative este de a oferi o oportunitate unică copiilor și tinerilor cu vârste cuprinse între 7 și 24 de ani de a-și dezvolta potențialul și abilitățile într-un cadru educațional incluziv. Prin această parteneriat, ne-am propus să împuternicim beneficiarii să crească ca cetățeni responsabili, empatici și conștienți de importanța protejării mediului înconjurător.

Proiectul se va desfășura în natură, în locații diferite de campare la cort, astfel încât participanții să se bucure de frumusețea naturală a României. De la munte la pădure și râuri, participanții se vor lăsa cuprinși de frumusețea naturală a României, dezvoltând în același timp o apreciere profundă pentru mediul înconjurător.

Prin intermediul unei serii de activități pline de distracție și provocări, Proiectul ”Hai în camp” va insufla beneficiarilor abilități de viață valoroase și camaraderie. Scopul nostru este să-i îndrumăm să devină lideri empatici, cetățeni responsabili, pregătiți să aibă un impact pozitiv în comunitățile lor și în societatea în ansamblu.

De asemenea, proiectul își propune să abordeze problemele majore cu care se confruntă tinerii în România, precum interesul scăzut pentru educație și activități civice și lipsa de motivație. Folosind metoda cercetășească, ne dorim să oferim un cadru pentru dezvoltarea de abilități practice ale tinerilor și să-i pregătim  pentru piața muncii, precum și pentru implicarea activă în comunități.

Această inițiativă reprezintă o oportunitate unică pentru tineri de a-și construi un viitor mai bun, bazat pe valori precum încrederea, prietenia și aventura, și de a contribui la dezvoltarea lor fizică, mentală, intelectuală, socială și spirituală. Proiectul „Hai în camp! În fața naturii suntem cu toții egali.” are potențialul de a aduce o schimbare pozitivă în viața tinerilor și de a contribui la bunăstarea comunităților din care aceștia fac parte.

Peste 115 copii și tineri din categorii vulnerabile, alături de alții 300+ participanți vor avea o vară plină de amintiri, și vor reveni din taberele educaționale / campurile cercetășești cu o bogăție nemăsurabilă: iubirea față de natură.

Ne dorim să le mulțumim partenerilor noștri Pepco, care au făcut posibilă realizarea acestui program. Împreună, Gata Oricând, să oferim educație non formală în stil cercetășesc.


Un Viitor mai Sustenabil prin Acțiune

Tu ești motorul schimbării și împreună Creăm o lume mai bună.

În anul 2023 am continuat parteneriatul cu Asociația A.R.T. Fusion și Fundația Noi Orizonturi prin intermediul căruia ne dorim să contribuim la atingerea Obiectivelor pentru Dezvoltare Durabilă și la buna implementare a Agendei 2030.

O nouă etapă a proiectului Viitor prin Acțiune, menit să crească nivelul competenţelor de cetăţenie globală și implicare în rândul tinerilor/tinerelor din organizație, a vizat îmbunătățirea indicatorilor de dezvoltare durabilă, implementarea Ghidului de activități sustenabile la cercetași și o componentă de advocacy.

Am pornit la drum pentru a Crea o lume mai bună, un viitor mai bun, prin acțiune!Am format ambasadori, traineri, care s-au întors în comunitățile lor cu elementele teoretice și practice necesare pentru a da mai departe, într-un mod atractiv, cunoștințe despre consumul responsabil, participarea publică și Obiectivele de Dezvoltare Durabilă, în așa fel încât să angreneze întreaga comunitate: copii, tineri, părinți, școli și instituții publice.

Pentru a contribui la transformarea centrelor și școlilor locale în instituții sustenabile, ne-am propus următoarele:

  1. Implementarea Ghidului Evenimentelor Sustenabile la Cercetași
  2. Activități de plantare
  3. Activități de ecologizare
  4. Implicarea școlilor și autorităților locale (consilii locale, primării, instituții) și alte organizații neguvernamentale

La nivel de centre locale, cele 11 grupuri participante au organizat ateliere pentru sustenabilitate, ecologizare, protecția mediului, colectare selectivă a deșerilor și plantare de copaci. Au avut loc întâlniri informative despre importanța reciclării hârtiei și protecția copacilor. Au avut loc întâliniri cu consiliile locale și cu reprezentanți ai școlilor din comunități pentru a discuta ODD și ce soluții există pentru a realiza activitatea într-un mod sustenabil. De asemenea, au fost amenajate spații verzi și s-au creat mai multe zone de colectare selectivă a hârtiei și a cartonului, au fost realizate acțiuni de plantare și ecologizare în mai multe locații din țară.

La nivel de instituții publice, personalul implicat din școli a reușit să transmită prin sedințe cu părinții obiectivele noastre în comunitate, au organizat ateliere de conștientizare a ceea ce înseamnă consumul responsabil, calculul amprentei de carbon și economia circulară. Au realizat activități de ecologizare, plantare de flori, au redus semnificativ folosirea hărtiei noi, utilizând tot mai mult instrumente online și dispozitive electronice și au îndemnat copiii să aibă grijă la consumul de energie în propriile locuințe și la școală.

Continuăm colaborarea cu autoritățile locale pentru a participa activ la implementarea Agendei 2030 în mod eficient și pentru a prioritiza dezvoltarea durabilă în comunitatea noastră. Prin implicarea tinerilor și partenerilor locali, vom amplifica vocea noastră și vom influența luarea deciziilor în direcția unei societăți mai sustenabile și mai responsabile față de mediu.

Acest program reprezintă o abordare strategică și progresivă pentru a promova schimbările durabile și pentru a dezvolta lideri și activiști ai dezvoltării durabile în rândul tinerilor. Prin educație, acțiune și advocacy, ne dorim să contribuim la construirea unui viitor mai bun, un Viitor prin acțiune!

Le mulțumim Centrelor Locale care participă la acest proiect: CL Adormirea Maicii Domnului, Pildești; CL Cercetașii Franciscani, București; CL Cetatea Nordului, Negrești-Oaș; CL Dacia Felix, Mioveni; CL Licuricii, Buzău; CL Lotus, Tulcea; CL Mircea cel Bătrân, Râmnicu Vâlcea; CL Oltea Doamna, Tecuci; CL Radu de la Afumați, Râmnicu Vâlcea; CL Roza Vânturilor, Galați și CL Sapatino, Iași.

Proiect derulat de Asociația A.R.T. Fusion în parteneriat cu Organizația Națională Cercetașii României și Fundația Noi Orizonturi cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a Granturilor SEE și Norvegiene 2014-2021; pentru mai multe informații accesați www.eeagrants.org.


Școala de Abilități de Viață la Scout Edu Hub

Școala Abilităților de Viață: Un spațiu sigur pentru educație non-formală

Suntem încântați să vă anunțăm că la Scout Edu Hub a început Școala de Abilități de Viață – un program educațional nonformal destinat copiilor și tinerilor cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani, din comunitatea de refugiați indiferent de gen, religie sau orientare sexuală. Misiunea noastră este de a oferi acces la un mediu sigur și de a sprijini dezvoltarea abilităților de viață necesare pentru o creștere sănătoasă și armonioasă, motiv pentru care punem accentul pe educație pentru pace, incluziune și susținere a nevoilor de dezvoltare.

Scopul programului nostru este de a contribui la integrarea în comunitate a copiilor și tinerilor refugiați ucraineni, din București și împrejurimi, printr-o serie de activități cu caracter educațional și ludic. În cadrul atelierelor, copiii vor avea ocazia să participe la programe de sport și mișcare, să exploreze creativitatea prin artă și joc, să dezvolte abilități socio-emoționale și să învețe despre gestionarea financiară de bază. Oferind acces la un spațiu sigur care încurajează diversitatea și incluziunea, privim către un mediu care contribuie la echilibrarea efectelor negative ale conflictului asupra bunăstării emoționale a beneficiarilor.

Misiunea Scout Edu Hub este de a oferi un spațiu sigur comunității de refugiați ucraineni, cât și de a facilita copiilor, adolescenților și tinerilor cadrul pentru dezvoltarea abilităților de viață, din punct de vedere fizic, psiho-emoțional și cognitiv.
“Ne bucurăm să lansăm proiectul „Școala Abilităților de Viață la Scout Edu Hub” – inițiativă ce sprijină deopotrivă dezvoltarea abilităților de viață și competențelor transversale, cât și componenta de incluziune socială prin activități mixte, desfășurate împreună cu cercetași români cu copii și tineri din comunitatea de ucraineni.” (Ana Maria Anghelescu, Coordonator centru educațional Scout Edu Hub)

Acest proiect este implementat cu sprijinul financiar al partenerilor noștri principali Fundația Bosch România și United Way, iar activitățile din centru prind culoare datorită instrumentelor de scris și colorat puse la dispoziție de BIC România. Vă mulțumim. 

Toate materialele, informațiile, datele, imaginile sau conținutul sub orice formă, disponibile pe acest site, aparțin ONCR. Opiniile exprimate (pe acest site/pagină) sunt exclusiv ale autorilor și colaboratorilor originali.


Building Hope la Scout Edu Hub

Joi, 25 mai, pe strada Vigilenței, la nr. 7, a avut loc evenimentul Building Hope, la centrul educațional Scout Edu Hub.

Alături de invitații noștri – finanțatori, prieteni, parteneri, colegi, voluntari – oameni, împreună cu care, zi de zi, facem cel puțin câte o faptă bună, am onorat eforturile tuturor celor implicați în criza umanitară, marcând și un an de la debutul eforturilor de a deschide acest centru educațional.

Building Hope a reunit perspectiva și expertiza mai multor actori implicați în demersul umanitar: instituții publice, finanțatori, organizații partenere, specialiști, lucrători de tineret și voluntari implicați, dar bineînțeles și pe cea a membrilor comunității ucrainene. Astfel, am ilustrat un model de bune practici în intervenția umanitară, bazat pe cooperare, schimb de experiență și sinergie.

“Cercetășia are misiunea de a contribui la răspândirea sentimentului de pace în lume prin promovarea toleranței și incluziunii. În fața acestei crize umanitare, tinerii și voluntarii noștri, au fost ca de fiecare dată Gata Oricând și am răspuns cu responsabilitate, oferind sprijinul necesar pentru integrarea persoanelor vulnerabile în comunitate.” (Mihaela Gîrleanu, director executiv Cercetașii României)

De-a lungul timpului, activitățile educaționale de integrare a copiilor și tinerilor refugiați au primit sprijinul partenerilor și finanțatorilor, care ne-au onorat cu prezența: CARE Franța, SERA, FONPC, UNICEF, partenerilor ANPCDEFP, JA România, JRS România, Clinica ALIAT.

Totodată a fost un context bun în care să analizăm noi oportunități de integrare a copiilor și tinerilor vulnerabili și potențialul de a ne uni eforturile pentru a duce mai departe pacea în lume.

“Misiunea Scout Edu Hub este de a oferi un spațiu sigur comunității de refugiați ucraineni, cât și de a facilita copiilor, adolescenților și tinerilor cadrul pentru dezvoltarea abilităților de viață, din punct de vedere fizic, psiho-emoțional și cognitiv. Demersul sprijină deopotrivă componenta de incluziune socială prin activități mixte, desfășurate de către lideri cercetași voluntari, care implică în activitate grupuri de copii și tineri cercetași români cu cei din comunitatea de ucraineni.” (Ana Maria Anghelescu, Coordonator centru educațional Scout Edu Hub)

Deopotrivă, suntem recunoscători reprezentanților din partea Administrației Prezidențiale, Fundația Bosch, Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, Consiliul Tineretului din România, Ambasada Sustenabilității și Radio România Cultural care au fost alături de noi.

Scout Edu Hub continuă activitatea și pe perioada verii, prin programul Școala Abilităților de Viață, oferind copiilor și tinerilor oportunitatea de a-și petrece vacanța într-un mediu plăcut, educativ și sigur!

Building Hope este o chemare către voluntariat, dezvoltare personală și comunitară, dar și o invitație deschisă către cooperare interorganizațională adresată mediului public și privat.


Președintele României, Klaus Iohannis, ne onorează astăzi cu Ordinul „Meritul pentru Promovarea Drepturilor Omului şi Angajament Social” în grad de Comandor

Astăzi de 1 iunie, primim cu bucurie și responsabilitate din partea Președintelui României, Ordinul „Meritul pentru Promovarea Drepturilor Omului şi Angajament Social” în grad de Comandor.

‘Preocuparea pentru bunăstarea și viitorul tinerilor reprezintă o responsabilitate a întregii societăți. De aceea, merită recunoscute public și promovate implicarea și dedicarea celor care obțin rezultate remarcabile în protejarea și susținerea copiilor.’

Astfel, Președintele Klaus Iohannis a decorat o serie de organizații și fundații, în semn de înaltă apreciere și recunoștință pentru profesionalismul, dăruirea și altruismul de care au dat dovadă în întreaga activitate desfășurată în beneficiul copiilor din România, precum și pentru eforturile constante depuse de-a lungul timpului pentru promovarea și apărarea drepturilor copiilor, contribuind la dezvoltarea sănătoasă și armonioasă a acestora.’ se arată în comunicatul oficial al Administrației Prezidențiale.

Primim astăzi, cu recunoștință, acest Ordin datorită eforturilor cercetașilor, liderilor cercetași, prietenilor, partenerilor și susținătorilor noștri. Suntem astăzi aici, oferind educație de calitate, datorită crezului pe care îl avem, că doar contribuind la educația copiilor și tinerilor vom putea lăsa lumea mai bună decât am gasit-o, iar sărbătoarea de astăzi este o încununare a eforturilor multor generații de lideri cercetași voluntari.

De peste 30 de ani, angajamentul cercetașilor față de comunitatea din România este anual asumat prin implicarea a 1500 de tineri și adulți voluntari în programe educaționale săptămânale și peste 5000 de copii și tineri care gustă, trăiesc și se hrănesc cu valorile cercetășești. Educația este un proces longitudinal, care necesită consecvență și monitorizare periodică pentru a putea evalua progresul. Modelul educațional cercetășesc este un model educațional sustenabil, urmărind cu tenacitate dezvoltarea copiilor și tinerilor în mod progresiv. Ne-am propus ca în 2024 să fim cea mai relevantă mișcare educațională pentru copii și tineri, iar această distincție ne onorează și ne motivează să acționăm mai departe pentru atingerea Viziunii.

Milioanele de ore de voluntariat ale liderilor cercetași nu le mai numărăm de mult timp. Cercetășia e un mod de viață și oricât ar vrea să pară cu început și sfârșit, ‘once a scout, always a scout’ (‘odată cercetaș, pentru totdeauna cercetaș’). Angajamentul ferm față de promisiunea cercetășească ne unește la toate nivelurile – local, național și mondial – într-o mișcare unitară și diversă. Tinerii, mentorați de liderii adulți, lucrează împreună, într-un parteneriat, cu mult entuziasm, pentru dezvoltarea de comportamente, valori și atitudini necesare în atingerea idealului: o societate în care trăim cu toții în libertate și în armonie, unul cu celălalt, și cu natura.

Promitem, pe cuvânt de cercetaș, să facem tot posibilul să ne îndeplinim mai departe misiunea și să construim alături de voi, comunități responsabile, cu cetățeni activi și implicați!


Cum au ajutat cercetașii refugiații ucraineni în ultimul an

Publicat pe de Flavia

Imaginează-ți că te trezești într-o zi și trebuie să lași totul în urmă – casa, prietenii, poate chiar și familia. Imaginează-ți că trebuie să îți părăsești țara și tot ce ai construit, că trebuie să fugi fără să știi unde mergi, totul pentru a scăpa cu viață dintr-un conflict care-ți pune în pericol zilnic siguranța.

Tomis, Constanța / 05.03.2022

Războiul – un cuvânt ce provoacă frisoane și teamă, un eveniment teribil care transforma oamenii în refugiați fără să-și dorească asta. Imaginează-ți, doar pentru un moment, cum ar fi să pleci de acasă și să te îndrepți către necunoscut. Aceasta este realitatea pentru milioane de refugiați din întreaga lume, inclusiv pentru mulți ucraineni care au găsit refugiu în România.


Oamenii devin refugiați nu prin alegere, ci din cauza circumstanțelor.

– António Guterres

Cu toate acestea, în mijlocul acestei suferințe, există speranță. Există organizații și oameni care se ridică în apărarea celor mai vulnerabili și oferă sprijinul necesar pentru a-i ajuta să depășească aceste vremuri dificile. Printre acești oameni se numără și cercetașii români, care au fost prezenți și-au făcut tot posibilul pentru a oferi sprijin și speranță refugiaților ucraineni.

Tomis, Constanța / 05.03.2022

Războiul în România: Cum au intervenit cercetașii pentru a ajuta refugiații afectați

În acest articol, vom explora acțiunile pe care cercetașii le-au întreprins pentru a ajuta refugiații, impactul acestor eforturi atât asupra refugiaților, cât și asupra cercetașilor și modul în care aceste acțiuni continuă să inspire.

Logistic

În primele luni ale războiului, când mii de oameni fugeau de conflictele armate din regiunea de est a Ucrainei, cercetașii s-au îndreptat spre graniță pentru a ajuta la trecerea acestora în siguranță.

CL „Sapatino” Iași

O parte dintre cercetași au oferit transport spre cazări sau locuri de tranzit cu alte țări, au identificat locuri de cazare în țară, la cercetași și prieteni ai cercetășiei, au oferit informare și consiliere la graniță și / sau un gând bun, un zâmbet sau încredere. Alți cercetași au ajutat la amenajarea locurilor în care se strângeau donații și erau cazați refugiații în tranzit și au cărat și sortat haine. Tinerii și adulții s-au mobilizat și au strâns alimente pe care le-au predat la centre de refugiați, i-au ajutat pe cei de la UNICEF cu logistica refugiaților, cu orientare și multe altele. 

Tomis, Constanța
CL „Murialdo into the wild” Roman
CL „Cutezătorii” Botoșani
Oradea

Puteți citi despre acțiunile cercetașilor la graniță în următoarele articole:

The Messengers of Peace Heroes Award

Messengers of Peace este o inițiativă a Cercetășiei Mondiale, care îi inspiră pe cercetașii din întreaga lume să ia măsuri în comunitățile lor, contribuind la obiectivele de dezvoltarea durabilă. Cercetașii din întreaga lume muncesc pentru a construi o cultură durabilă a păcii și dialogului. Din 2010, Messengers of Peace a implicat aproape toate cele 173 de organizații naționale de cercetași. A inspirat peste 16 milioane de proiecte și acțiuni, în valoare totală de peste 2 miliarde de ore de serviciu comunitar, care au contribuit la realizarea ODD.

Paul, un tânăr cercetaș, a fost recunoscut drept unul dintre Messengers of Peace Heroes 2022 pentru acțiunile sale curajoase la granița dintre România și Ucraina. În ciuda faptului că era încă la liceu în acel moment, Paul s-a oferit voluntar să meargă la graniță și să ofere asistență refugiaților care încercau să treacă în România

Acolo, el a acționat ca translator și ghid pentru a ajuta mii de refugiați să găsească adăposturi temporare, să primească mâncare și apă potabilă și să organizeze transportul pentru a se reloca în alte comunități din România și din țările vecine.

„Acțiunile mele la granița au început în 27 februarie 2022 în urma unui mesaj trimis din partea cercetașilor din Ucraina, un mesaj în care ni se cerea ajutorul la granițele dintre România și Ucraina. Am decis, împreuna cu câțiva cercetași și 3 lideri, să mergem la Sighet și să vedem cum să ne facem utili. Am avut zile în care eram prezenți și pe timpul nopții, cumva lucram in ture, ajungeam pe la 17:00 și stăteam până pe la 09:00, dormeam câteva ore și repetam. Au fost și zile în care am fost doar eu, fără alți colegi cercetași sau lideri.”

Cu toate că acțiunile sale au fost adesea epuizante, Paul a rămas hotărât să continue să ajute pe cât posibil, cu speranța că va face o diferență semnificativă în viețile celor care au fost nevoiți să părăsească casele lor din cauza războiului. Prin exemplul său de curaj și angajament față de cauzele umanitare, Paul a demonstrat că oricine poate face o diferență, indiferent de vârstă sau de resursele pe care le are la dispoziție, acest lucru demonstrându-se chiar printr-o acțiune de sprijin acordată unei persoane pe care a ajutat-o să ajungă în România.

În prima zi în care am ajuns la graniță ne-am făcut publice numerele de telefon pe un grup de facebook numit asociația vorbitorilor ucraineni din România. Nu după multă vreme a sunat cineva; era o voce feminină ce plângea. Am răspuns la telefon și am încercat să liniștesc persoana respectivă și să-i spun că o putem ajuta din România doar ca noi nu putem trece granița în Ucraina. După ce s-a mai liniștit, mi-a spus că ar vrea sa vină prin România doar că nu știe ajunge până la noi, deoarece cei din Ucraina nu aveau acces la GPS și semnele de pe drumuri erau învârtite pentru a dezorienta atacatorii. Am decis să fac o hartă cu toate orașele dintre Kiev și Sighet. I-am trimis harta și mi-a spus că o să vină în România cu trenul și să o aștept la vama. A făcut în jur de 30 de ore cu trenul, timp în care eu am stat la granița și am ajutat alți oameni. Odată ajunsă în România mi-a spus că s-a mai întâlnit cu o familie  pe tren, 2 adulți și 6 copii și a întrebat dacă îi putem ajuta și pe ei. Am vorbit cu liderii și am făcut rost de o cazare în Cluj pentru toată lumea.

Educativ

Cercetașii și-au pus resursele la dispoziția refugiaților prin oferirea de locuri de cazare, haine și alimente, dar au organizat și activități care să-i ajute pe refugiați să se adapteze la noua lor viață. În cadrul taberelor și a activităților organizate de cercetași, copiii și tinerii ucraineni au avut oportunitatea să interacționeze cu alți copii / tineri și să participe la jocuri și activități distractive și educaționale. Prin astfel de acțiuni, cercetașii au făcut un pas important în direcția construirii unui mediu de sprijin sigur și prietenos pentru refugiați.

Spre exemplu, copiii ucraineni au fost invitați într-un camp (tabără) alături de cercetașii de la grupul local Orizont Brașov, unde au avut parte de 3 zile de educație cercetășească în natură, dormind la cort, într-un mediu sigur. Această experiență i-a ajutat să dezvolte abilități importante pentru viață, cum ar fi încrederea în sine, autocontrolul, gestionarea emoțiilor și comunicarea nonviolentă.

CL „Orizont” Brașov

„Când te gândeşti la prietenie adevărată, respect sau ajutor reciproc necondiţionat, îţi aduci aminte de cei 3 mușchetari, cercetaşii din Ucraina care au însoțit cercetaşii din grupul local Aventura Piteşti la evenimentul cercetășesc Cupa Izvoarelor de anul acesta.” au postat pe pagina lor de Facebook cercetașii de la Aventura Pitești  

Foto credit: Cristian Barleanu (de la CL „Sapatino” Iași)

Într-un camp de lupișori (clasele I-IV), în care au participat 3 copii și 2 adulți ucraineni, programul a fost gândit într-o maniera în care să permită conectarea autentică între copii, fără facilitator și fără a-i obosi cu traducere continuă. Copiii au fost provocati prin activități fizice și invitați să creeze, să colaboreze și să găsească un limbaj prin care sa comunice. La început lupii erau un pic sceptici, dar curioși și au fost politicoși, manifestându-și curiozitatea cu deschidere de a învăța despre cei din jur.

CL „Vest” Cluj

Ghiduri de activități non-formale

De asemenea, Cercetașii României au creat două ghiduri de activități non-formale. Aceste ghiduri sunt destinate tuturor persoanelor interesate de facilitarea integrării refugiaților în comunitate și de îmbunătățirea vieții lor sociale.

Ghidurile au fost create de persoane cu experiență în lucrul cu tinerii și cu persoanele vulnerabile. Aceștia au lucrat împreună cu reprezentanți ai organizațiilor care sprijină refugiații, pentru a asigura că activitățile propuse sunt relevante și utile pentru nevoile specifice ale acestora.

Activitățile propuse în ghiduri sunt concepute să încurajeze interacțiunea socială, să dezvolte abilitățile de comunicare și să stimuleze creativitatea și gândirea critică. Acestea includ jocuri de rol, exerciții de grup și activități de artă și craft, precum și exerciții de dezvoltare personală.

Este important de menționat că ghidurile au fost create pentru a fi utilizate de către toate persoanele interesate de sprijinirea refugiaților în procesul de integrare. Ele sunt un instrument valoros pentru profesori, asistenți sociali, voluntari și alți membri ai comunității care doresc să contribuie la crearea unui mediu prietenos și inclusiv pentru persoanele care se confruntă cu dificultăți de

Descarcă Descarcă

Un spațiu sigur

După ce au trecut prin momente dificile, refugiații ucraineni și-au găsit o nouă casă în România – Scout Edu Hub.

Scout Edu Hub este o inițiativă a ONCR, un spațiu localizat în București, care își propune să ajute la integrarea comunității de refugiați ucraineni prin intermediul educației. Centrul educațional și-a început activitatea în octombrie 2022 și de atunci a sprijinit mai mult de 255 de copii în procesul de integrare în comunitatea locală.

Scopul principal al Scout Edu Hub este de a oferi copiilor și tinerilor refugiați acces la o formare continuă, care să le permită să se dezvolte și să învețe competențe esențiale, care să-i ajute să își construiască un viitor mai bun. De asemenea, centrul educațional oferă sprijin și pentru integrarea întregii familii în comunitate, prin activități și programe educaționale adaptate nevoilor specifice ale acestora.

În cadrul activităților Scout Edu Hub, copiii și tinerii beneficiază de o gamă largă de activități educaționale, cum ar fi dezvoltarea și stimularea exprimării creative, dezvoltare socio-emoțională, jocuri de echipă și activități de mișcare, ateliere tematice și multe altele. Toate aceste activități sunt concepute pentru a dezvolta competențe și abilități de viață necesare pentru o dezvoltare armonioasă a persoanei.

Impactul general al proiectului este acela că oferă un spațiu sigur și primitor pentru refugiații ucraineni din România, în special pentru copii și tineri, pentru a avea acces la activități educaționale și recreative care vizează dezvoltarea lor continuă și integrarea în comunitatea locală. Activitățile sunt concepute pentru a completa educația formală și se concentrează pe dezvoltarea competențelor transversale și a abilităților de viață, cum ar fi abilitățile de comunicare și relaționare, exprimarea creativă, dezvoltarea socio-emoțională, cooperarea în echipă și activitățile fizice. Proiectul sprijină, de asemenea, integrarea refugiaților adulți prin intermediul serviciilor de traducere oferite de comunitate și prin oferirea unui spațiu în care se pot întâlni unii cu alții și în care pot socializa.

Într-un moment în care războiul îi forțează pe oameni să își abandoneze tot ceea ce cunosc, speranța este elementul care poate face diferența. Oamenii care își dedică timp pentru a-i ajuta pe cei vulnerabili sunt, fără îndoială, eroi care aduc speranță și alinare în vremuri dificile, iar cercetașii se numără printre acești eroi. Și-au dedicat timpul și eforturile pentru a oferi sprijin refugiaților ucraineni, având un impact puternic asupra lor, reușind, în același timp, să demonstreze că fiecare dintre noi poate face o diferență, oricât de mică și neînsemnată ar părea.

ECARO/PCA20225620 being funded by UNICEF

De unde am pornit, unde suntem și ce ne așteaptă la cercetași

Publicat pe de Flavia

Ziua Mondială a Cercetășiei este sărbătorită anual pe 22 februarie, pentru a comemora nașterea fondatorului, Robert Baden-Powell. Această zi servește ca o oportunitate de a recunoaște contribuțiile cercetașilor din întreaga lume și impactul pozitiv pe care aceștia îl au asupra comunităților lor.

În România, Cercetășia are o istorie bogată care datează din 1913, iar astăzi continuă să joace un rol vital în dezvoltarea tinerilor. Prin intermediul unei varietăți de programe educaționale și experiențiale, cercetașii din România sunt pregătiți cu abilități valoroase de viață și sunt încurajați să devină cetățeni activi și implicați.

Privind spre viitor, organizația Cercetașii României și-a stabilit o viziune îndrăzneață pentru anul 2024:

Să devină cea mai importantă mișcare educativă pentru copii și tineri din România, cu lideri autentici și integri, care produce schimbări pozitive în comunitate, printr-o organizație sustenabilă, cu un sistem de management organic, eficace și eficient.

Valorile și principiile Cercetășiei în România

Cercetășia se bazează pe un set de valori și principii fundamentale care ghidează misiunea organizației.

Prin intermediul metodei Scout, tinerii din România sunt încurajați să-și dezvolte întregul potențial prin implicarea într-o gamă largă de activități, susținute de adulții din organizație. Liderii oferă îndrumare și mentorat pentru a-i ajuta pe tineri să treacă prin provocările pe care le întâmpină și pentru a se pregăti de tranziția către vârsta adultă. 

Copiii și tinerii sunt încurajați să își stabilească și să atingă obiectivele în timp ce lucrează în colaborare cu ceilalți. Natura joacă un rol crucial în acest proces, deoarece cercetașii învață să aprecieze și să aibă grijă de mediul înconjurător, dezvoltându-și în același timp rezistența fizică și psihică.

Sursa: Centrul Local „Verde+” Brăneștii

Fiecare cercetaș este îndrumat spre propriul său drum, dar, la bază, toți pornesc cu același set de valori. De aceea, cercetășia este o comunitate strânsă, iar, pentru unii, o a doua familie. Îi învață pe membrii săi să se respecte pe ei înșiși, să empatizeze cu cei din jur și să se pregătească pentru o viață independentă.

Organizația din România este strâns legată de Organizația Mondială a Mișcării Scout (OMMS / WOSM), care oferă o rețea globală de sprijin și resurse pentru organizațiile de cercetași din întreaga lume. Prin apartenența sa la WOSM, Cercetașii din România au posibilitatea de a învăța de la alți cercetași din întreaga lume și de a colabora cu aceștia.

Realizări în vederea atingerii viziunii și misiunii pentru 2024

Organizația Națională Cercetașii României a făcut progrese semnificative în direcția viziunii și misiunii sale pentru 2024, cu o serie de realizări importante în ultimii ani.

Una dintre realizările cheie a fost dezvoltarea unei politici „Safe from Harm”, care ajută la asigurarea siguranței și bunăstării tuturor cercetașilor implicați. Această politică reflectă angajamentul organizației de a oferi un mediu sigur pentru toți membrii.

O altă realizare importantă este angajamentul organizației față de Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (ODD) ale Națiunilor Unite. Prin alinierea programelor și activităților sale la ODD, Cercetașii români contribuie la promovarea unui viitor durabil și echitabil pentru toți.

Sursa: Centrul Local „Orizont” Brașov

De asemenea, organizația pune un accent puternic pe formarea adulților prin Woodbadge. Prin intermediul acestui program, voluntarii sunt pregătiți cu abilitățile și cunoștințele de care au nevoie pentru a sprijini și îndruma în mod eficient tinerii din comunitățile lor (pedagogie, animație socio-educativă. stagii de prim ajutor, pregătire psihologică etc.)

Pentru a se asigura că oportunitățile de formare sunt accesibile tuturor, organizația a lansat, de asemenea, programul „Stagiu la tine acasă”. Această inițiativă aduce oportunitățile de formare în comunitățile locale, permițând unui număr mai mare de persoane să beneficieze de formare.


Implicarea în comunitate și dezvoltarea personală rămân priorități cheie pentru Cercetașii României, cu programe și activități menite să promoveze munca în echipă, leadership-ul și implicarea civică. Organizația recunoaște, de asemenea, importanța taberelor și a evenimentelor internaționale în a reuni cercetași din întreaga lume pentru a celebra valorile și principiile Cercetășiei.

De asemenea, cercetașii mereu au răspuns activ la situațiile de criză. Astfel, ONCR a demarat mai multe acțiuni pentru ajutarea refugiaților; unul din aceste proiecte fiind în continuă dezvoltare la București, la Scout Edu Hub, unde se desfășoară activități educaționale cu copiii și tinerii ucraineni. Pentru mai multe detalii, puteți urmări pe pagina de Facebook special creată – Scout Edu Hub


De aceea credem că Organizația Națională Cercetașii României face pași importanți în direcția viziunii și misiunii sale pentru 2024, promovând valori și principii pozitive și oferindu-le tinerilor abilitățile și cunoștințele de care au nevoie pentru a deveni cetățeni activi și implicați în comunitățile lor și nu numai.

Voluntariatul alături de noi este o oportunitate excelentă de a avea un impact pozitiv în comunitatea ta, obținând în același timp oportunități de dezvoltare personală și profesională. Îi primim cu drag pe toți cei interesați să devină parte a misiunii noastre și să contribuie la dezvoltarea unei mișcări educaționale durabile și eficiente în România.

Înainte de a încheia, dorim să mulțumim tuturor voluntarilor și membrilor din organizație, fără de care nimic nu ar fi fost posibil. Mulțumim că vă implicați, că lăsați mereu un impact pozitiv în urma voastră și că încercați în fiecare zi să lăsați lumea un pic mai bună decât ați găsit-o.

Acțiunea face parte din proiectul Moving on finanțat prin programul Messengers of Peace, pentru a crește dezvoltarea organizațională care permite replicarea unui model administrativ și pedagogic la toate nivelurile cercetășești.

The activity is part of the Moving on project funded by the Messengers of Peace program, to increase the organizational development that allows the replication of an administrative and pedagogical model at all levels of Scouting.


Importanța educației non-formale și cum este aplicată în cercetășie

Publicat pe de Flavia

Foto copertă: Orizont Brașov

Foto: Scout ‘Sfânta Tereza’ Bucureșt

Educația non-formală poate ajuta tinerii să învețe noi abilități și cunoștințe

Educația non-formală a intrat în joc la sfârșitul anilor 1960, începutul anilor ‘70. Ea construiește abilități de cunoaștere prin învățare, în afara sferei educaționale clasice (școală, familie). Poate avea loc oriunde și oricând.

Acest tip de educație include diverse forme de dobândire a cunoștințelor și competențelor. Are loc în contexte care nu sunt considerate în mod normal contexte de învățare. Atunci când o persoană are o experiență nouă, vede, aude, face lucruri noi și apoi reflectă asupra situației. Atunci va dobândi, fără să vrea, noi cunoștințe.

Spre exemplu, făcând o drumeție în Munții Retezat, tinerii pot afla informații geografice, precum ce este un lac glaciar, ce sunt rocile cristaline sau cum arată o depresiune. Vor înțelege mai ușor fenomenele de modelare climatică și vor reține mai repede denumirile râurilor care trec pe acolo. 

Educația non-formală oferă tinerilor posibilitatea de a învăța într-un cadru flexibil

Educația non-formală poate avea loc în afara sau în cadrul școlilor și colegiilor și este rezultatul implicării tinerilor în alte activități decât cele de învățare propriu-zisă. Învățarea non-formală poate fi involuntară, făcând parte din viața de zi cu zi; prin urmare, este numită uneori învățare experiențială.

Atunci când urmărim în mod conștient un obiectiv, nu ne putem abține să nu învățăm lucruri care fac parte din acel obiectiv. Spre exemplu, un elev va fi mai interesat să învețe cum să creeze un curcubeu în laboratorul de fizică, decât să învețe despre reflecție, reflexie și ce este difuzia cu picăturile de apă din atmosferă, deși este exact același lucru. 

În activitățile cercetășești, ne axăm pe a face învățarea cât mai atractivă pentru copii și tineri. Le oferim jocuri și activități prin care să-și dezvolte o gamă largă de abilități, prin care realizează progrese semnificative, acumulând multiple cunoștințe. 

Pentru o mai bună înțelegere a importanței jocurilor în activitatea de învățare a copiilor și tinerilor, vă vom exemplifica două activități specifice cercetășești.

Foto: Verde+ Brănești

1.Activitatea „Pot să vorbesc despre mine”

Material necesar: o cameră de filmat sau un telefon cu spațiu de filmare

Grupă de vârstă: jocul este gândit pentru copii de 11-14 ani, dar poate fi adaptat pentru orice vârstă

Putem vorbi despre alții, dar cât e de ușor să vorbim despre noi? Participanții sunt invitați să povestească, în fața camerei, despre un moment din lor când au fost fericiți. În ordinea în care doresc, aceștia iau cuvântul și devin protagoniștii unui filmuleț de două-trei minute. După ce toți au povestit, grupul vizionează împreună filmulețele.

Ce învață copiii în urma acestui joc:

  • să își exprime propriile trăiri și sentimente într-un mod autentic
  • să adopte o atitudine pozitivă în ceea ce privește viața și oamenii
  • să relaționeze cu cei din jur în mod nediscriminat toriu fără a fi influențat de stereotipuri sau prejudecăți de ordin social religios etnic sexual și urmărește înlăturarea lor și a efectelor acestora
  • să își consolideze o personalitate echilibrată disciplinată cu un set personal de valori
  • să promoveze adevărul corectitudinea modestia și demnitatea

2.Activitatea „Ce vezi?”

Pregătire: Adună 5 sau 6 poze din reviste și ziare și pune-le pe o bucată mare de hârtie. Folosește ace sau bandă pentru a atașa pozele pe perete.

  1. Pune pozele pe perete.
  2. Dă-le participanților bucăți de hârtie simplă și spune-le să se uite la fiecare poză pe rând și să scrie 2 titluri, unul pozitiv, altul negativ.
  3. Când toată lumea e gata, lipește titlurile sub poze.
  4. Compară titlurile.

Discutați despre ceea ce s-a întâmplat în activitate și ce au invățat oamenii. Câte interpretări au existat pentru fiecare poză? Au existat persoane diferite care au văzut lucruri diferite în aceeași poză? Când citești ziare și reviste, la ce te uiți prima dată, la poze sau la titlul de articol?

Ce învață copiii în urma acestui joc:

  • despre perpetuarea stereotipurilor și prejudecăților prin media
  • folosirea și utilizarea proastă a imaginilor pentru a da informații și pentru a evoca răspunsuri emotive.
  • explorează felul în care sunt folosite pozele în presă
  • își dezvoltă capacități de analiză critică

Chiar dacă este mult mai ușor să faci o prezentare Powerpoint în care să definești ce sunt Știrile False sau să spui cât de important este să spui adevărul și să nu îi judeci pe ceilalți, impactul va fi mult mai mic. 

Copii și tinerii, fiind implicați în mod direct în situațiile despre care învață, vor recepționa mult mai ușor mesajul și vor aplica cunoștințele acumulate în viața de zi cu zi, dezvoltându-se pe toate planurile (social, intelectual, afectiv etc.). 

Educația non-formală ajută tinerii să dezvolte o etică puternică a muncii

Educația non-formală combinată cu lucrul cu tinerii s-a dovedit a fi o modalitate de a ajuta tinerii din comunitățile defavorizate să depășească dezavantajele pe care le experimentează și să contribuie activ la dezvoltarea lor personală și a comunității din care fac parte.

Spre exemplu, în România, cu sprijinul Organizației Cercetașii României, tinerii din întreaga țară au ocazia de a organiza un festival local, numit Festivalul Luminii, prin care oferă comunității ateliere, muzică sau diverse spectacole. Prin intermediul proiectului, cercetașii dezvoltă competențe practice, precum muncă administrativă, managerierea timpului, relații publice, marketing, leadership, lucru manual și lucru în echipă. Festivalul Luminii este organizat de tineri cu vârsta cuprinsă între 14 și 24 de ani, cu îndrumarea adulților. 

Un nou proiect cercetășesc ce are loc la sediul din București și care se axează pe lucrul cu persoane vulnerabile, îndeosebi persoane strămutate (refugiați), ajută copii, tineri și adulți ucraineni să se reintergeze în societate. Folosind tehnici și metode de intervenție prin artă, ludic și educație non-formală, Scout Edu Hub oferă participanților activități interactive ce urmăresc formarea abilităților de viață.

Foto: Nocrich

Pentru a reuși să avem un impact asupra câtor mai multe persoane aflate în România și pentru a ajuta grupurile locale să organizeze activități în cât mai multe orașe, am creat două ghiduri. Acestea pot fi folosite de liderii cercetași, de profesori, educatori și de alte persoane care lucrează cu tineri. Ambele ghiduri au fost create cu sprijinul UNICEF.

Le mulțumim autorilor, Ana Maria Anghelescu, Andrei Dobre și Daniela Stroia pentru implicare și pentru munca depusă care contribuie la misiunea noastră, de a lăsa lumea mai bună decât am găsit-o. 

Gata Oricând!

Alte articole utile:

Acțiunile cercetașilor:

Surse:

  1. https://www.getmyuni.com/articles/non-formal-education
  2. https://www.coe.int/en/web/lang-migrants/formal-non-formal-and-informal-learning
  3. https://www.coe.int/en/web/enter/non-formal-education-youth-work
  4. https://www.getmyuni.com/articles/non-formal-education
  5. https://www.euroguidance.eu/career-development-through-non-formal-education

10 activități de consolidare a păcii pentru tineri

Publicat pe de Flavia

Articol tradus – 10 peace-building activities for young people de la WOSM

În calitate de cercetași, dorim să creăm o lume mai bună în care să existe pace, solidaritate, dialog și înțelegere.

Din moment ce știm că schimbarea începe cu noi, hai să lucrăm cu grupurile de cercetași pentru a construi o cultură a păcii în cercetășie! Aceasta poate include ajutarea cercetașilor să se simtă liniștiți cu ei înșiși, cu semenii și cu familia lor, cu comunitatea lor locală și, în cele din urmă, cu comunitatea lor globală. 

Cum îi învățăm pe tineri despre pace?

Pentru a vă ajuta, am colectat 10 activități pe care liderii și mentorii de la cercetași le pot facilita tinerilor – cinci pentru copiii sub 11 ani și cinci pentru cei mai mari.

Amintiți-vă, chiar și cei mai tineri cercetași pot contribui și pot prelua conducerea în construirea unei culturi a păcii.

Activități de consolidare a păcii pentru copii (sub 11 ani)

1. Safe Spaces (Spații Sigure)

În Cercetășie, credem că toată lumea trebuie să lucreze împreună pentru a crea spații sigure. În calitate de Lider la Cercetași, ai responsabilitatea de a face tot ce poți pentru a crea un spațiu sigur pentru discuții. Dar fiecare cercetaș, chiar și cei mici, trebuie să contribuie.

În această activitate, copiii trebuie să descopere elementele care constituie un spațiu sigur și modul în care pot crea unul.

Faceți clic aici* pentru a obține instrucțiunile pentru Spații Sigure, iar pentru a accesa setul complet de activități despre „Sprijinirea refugiaților și a copiilor strămutați” clic aici**.

*https://www.scouts.org.uk/activities/safe-spaces/ 
**https://www.scouts.org.uk/about-us/help-others/community/supporting-refugees-and-displaced-children/ 

Creat de: The Scout Association in the United Kingdom în parteneriat cu Salvați Copiii

2. Slow Leak

Când suntem calmi și conștienți de noi înșine, suntem într-o poziție mai bună de a-i ajuta pe alții. Această activitate va ajuta la dezvoltarea conștientizării de sine și la exprimarea imaginației, oferind în același timp un sentiment liniștitor și calm.

În această activitate, participanții se relaxează în timp ce pretind că sunt baloane care se umflă și se dezumflă.

Găsiți jocul la paginile 9-10 din „Scouting in Humanitarian Settings Action Kit” – aici*

*https://members.scout.org/humanitarian-action-kit 

Creat de: World Organization of the Scout Movement (WOSM)

3. Helping Hands (Mâini de Ajutor)

Cu toții avem nevoie de cineva pe care să ne bazăm atunci când avem o perioadă dificilă. Uneori, trebuie să ne amintim că există persoane pe care ne putem baza. 

Înțelegând cine este sursa lor de sprijin, activitatea poate arăta tinerilor cercetași că nu sunt singuri atunci când se confruntă cu provocări.

Urmărește acest scurt video explicativ*, pentru a vedea cum se realizează activitatea.

*https://www.youtube.com/watch?v=KuCjMxsERO0 

Creat de: Scoutadelic 

4. Hunt the Ring (Vânează Inelul)

Ce înseamnă să faci parte dintr-o comunitate globală? Cum suntem toți conectați? Unele lucruri, cum ar fi tradițiile, cântecele sau ceremoniile ar putea arăta puțin diferit în locuri diferite, dar indiferent unde se află, cercetașii dobândesc abilități similare.

În activitatea Hunt the Ring, cercetașii se vor distra în timp ce învață despre diferențe, asemănări și solidaritate. Ei vor învăța un joc dintr-o altă țară care a fost afectată de conflict, apoi se vor gândi la jocurile lor preferate.

Faceți clic aici* pentru a obține instrucțiunile pentru Hunt the Ring.

*https://www.scouts.org.uk/activities/hunt-the-ring/ 

Creat de: The Scout Association in the United Kingdom în parteneriat cu Salvați Copiii

5. Dialogue Chat

Tinerii admiră liderii cercetași, profesorii și alți adulți din jurul lor. Putem ajuta la păstrarea unui spațiu sigur pentru copii atunci când au întrebări sau îngrijorări cu privire la evenimentele pe care le trăiesc sau despre care aud.

De asemenea, îi putem învăța abilități cheie de comunicare, cum ar fi dialogul, pentru a-i ajuta să aibă conversații productive și semnificative cu oameni din diferite medii și cu perspective diverse.

Pentru a începe, consultați aceste 10 principii pentru a ajuta copiii să învețe abilitățile de dialog – aici*.

*https://www.scout.org/news/story/how-introduce-principles-dialogue 

Creat de: WOSM

Activități de consolidare a păcii pentru tineri (11 ani+)

1. Negotiating the Meaning of Personal Choices 

Această activitate va ajuta la dezvoltarea abilităților de negociere și cooperare, în timp ce se construiește respectul față de ceilalți. Promovează deschiderea și curiozitatea.

Găsiți această activitate la paginile 14-15 din „Scouting in Humanitarian Settings Action Kit” – aici*

*https://members.scout.org/humanitarian-action-kit 

Creat de: World Organization of the Scout Movement (WOSM)

2. Displaced Cook-Off

În această activitate, cercetașii învață cum este viața celor care trebuie să gătească și să mănânce după ce au fost strămutați. Face parte dintr-o serie de 24 de activități care îi ajută pe tineri să învețe despre conflict, primirea noilor veniți, implicarea comunității și multe altele. Activitățile sunt în 5 părți: (1) Identifică nevoia, (2) Planifică acțiuni, (3) Acționează, (4) Învăță și fă mai multe schimbări și (5) Spune lumii.

Faceți clic aici pentru a obține instrucțiunile pentru Displaced Cook-Off.

*https://www.scouts.org.uk/activities/displaced-cook-off/ 

Creat de: The Scout Association in the United Kingdom în parteneriat cu Salvați Copiii

3. Dialogo! Jocul

Dezvoltarea abilităților de dialog este o modalitate excelentă pentru tineri de a învăța cum să poarte conversații productive despre subiecte dificile și să exerseze ascultarea activă și autoreflecția

Dialogo! este un joc pentru tinerii lideri. Jocul te învață abilități de dialog, lucru în echipă, vorbire și învățare socio-emoțională.

Faceți clic aici* pentru a-l descărca gratuit – print-and-play în 8 limbi!

*https://www.kaiciid.org/what-we-do/dialogo-game 

4. Fake News Workshop (Atelier de Știri False)

Răspândirea dezinformării sau a știrilor false poate provoca sau agrava situații de criză. Gândirea critică și capacitatea de a evalua veridicitatea informațiilor au devenit o abilitate esențială pentru navigarea în lumea modernă.

Partajarea informațiilor fiabile poate ajuta la promovarea păcii și la o înțelegere exactă a situațiilor de criză și a persoanelor afectate. În acest atelier, cercetașii vor dezvolta abilități de gândire critică și vor învăța să evite știrile false și să caute surse de informații de încredere.

Găsiți-l la paginile 9-10 din acest ghid de educație pentru pace* (disponibil doar în Spaniolă momentan).

*https://scoutsfee.es/wp-content/uploads/2022/03/SCOUTS-POR-LA-PAZ-links.pdf 

Creat de: Federación de Escultismo en España

5. Celebrate Heroes of the Day (Sărbătorește Eroii Zilei) 

O modalitate simplă de a construi încredere, colaborare și un sentiment de speranță este încurajarea oamenilor să identifice ceea ce merge bine și să recunoască oamenii care contribuie în acțiuni cu impact pozitiv. Acest lucru se poate realiza folosind câteva instrucțiuni simple:

  • Pentru început, cereți participanților să completeze spațiul liber: „un moment pozitiv pe care l-am trăit astăzi este…” și „Sunt recunoscător pentru că…”
  • Apoi, cereți participanților să se gândească la impactul pe care alți oameni îl au asupra unor momente care au avut un rezultat bun, completând aceste spații libere: „Vreau să recunosc implicarea [numele persoanei] pentru că el/ea [ce a făcut] și care a contribuit/a ajutat cu [rezultatul]”
  • Faceți un pas mai departe, întrebând participanții: „Care sunt diferitele Hero Awards (apreciere, exprimată prin cuvinte, acțiuni sau obiecte) pe care vrem să le prezentăm astăzi și cui ați dori să le prezentați?”
  • Alocă timp participanților să-și împărtășească poveștile.
  • În final, organizați o ceremonie de premiere improvizată și informală! Luați în considerare utilizarea unor obiecte simbolice pentru premii.

Mulțumim tuturor liderilor cercetași, mentorilor și voluntarilor dedicați care contribuie la educația pentru pace. Munca voastră este vitală pentru a realiza o lume mai bună pentru toți.


Toamna se numără colegele noi

Toamna aceasta a adus cu ea schimbări în Echipa Executivă.

Ne-am luat rămas bun de la draga noastră colegă Bianca Iloaia, care a cârmuit proiecte verzi și uscate, pe mări adânci și lungi și late. Îți mulțumim! Și am urat Bun venit (și reVenit 😉) noilor colege, Flavia Barbu – Content Creator și Iulia Mitrache – Secretar Administrativ, și le-am rugat frumos să ne spună două vorbe despre ele.

Continuă să citești „Toamna se numără colegele noi”