Vara aceasta, Scout Edu Hub a găzduit o nouă ediție a Campurilor Urbane 2.0 – Digital Impact, un program dedicat explorării vieții de zi cu zi dintr-o perspectivă cercetășească și adaptat realităților contemporane. În total, anul acesta, au participat 57 de cercetași din 7 grupuri locale. Pe durata fiecărei săptămâni, participanții au lucrat în echipe, au luat parte la ateliere practice și au construit împreună proiecte relevante pentru comunitate, în domenii precum foto-video, social media, visual storytelling, educație STEM și leadership civic.
Astfel, cercetașii au avut ocazia să descopere cât de puternic poate fi impactul social media, dar și cum să navigheze responsabil în lumea digitală. În cadrul atelierelor, aceștia au explorat beneficiile unui cont bine gestionat și au discutat despre riscurile ascunse care pot apărea în mediul online. În același timp, au învățat cum să își protejeze prezența digitală și să folosească rețelele sociale ca un instrument constructiv și educativ.

Campul nu a fost însă doar despre discuții teoretice, cercetașii s-au aventurat pe străzile aglomerate ale Bucureștiului, pentru a realiza interviuri cu trecătorii și a descoperi cum percep oamenii voluntariatul și valorile cercetășiei. Deși la început interlocutorii păreau reticenți, participanții au reușit să adune perspective autentice și interesante:
• „Am o prietenă care are nepoțica la cercetași și știu că face foarte multe lucruri interesante. Mi se pare benefic pentru copiii din ziua de astăzi să facă astfel de activități pentru a se dezvolta.”
• „Pentru mine, voluntariatul înseamnă să îi ajuți pe ceilalți și să îți pui cunoștințele în slujba lor, împărtășindu-le din experiența ta.”
• „Voluntariatul înseamnă să te duci și să ajuți de bunăvoie pe cei care au nevoie, oricât de mic ar fi gestul.”

Un alt punct de reflecție a fost diferența dintre conținutul „viral” și cel cu „valoare”, participanții explorând metode prin care mesajele lor să fie nu doar atrăgătoare, ci și să transmită un sens real, să inspire și să contribuie pozitiv la comunitate. Pentru a aprofunda ideea că tehnologia poate fi un aliat al creativității, cercetașii au vizitat Mina Museum, unde au experimentat expoziții interactive și proiecții imersive. Spațiul i-a inspirat să vadă cum instrumentele digitale pot transforma poveștile lor în conținut captivant și memorabil, care vorbește despre valorile cercetășiei într-un mod inovator.

În contrast, cercetașii au ajuns și la Grădina Botanică, unde au reflectat la cum pot transmite valoare prin simplitate și autenticitate. Diversitatea plantelor și frumusețea colțurile ascunse le-au oferit acestora inspirația de a crea conținut care să redea legătura cu natura și echilibrul dintre om și mediul său. Aici au înțeles că legătura cu natura poate inspira conținut care echilibrează creativitatea digitală cu respectul pentru mediul înconjurător.

Un moment central pentru Campurile Urbane l-a reprezentat atelierul de visual storytelling, unde participanții au descoperit cum pot spune o poveste cu ajutorul unor instrumente simple, precum un creion, un pix, un marker și o foaie de hârtie. Exercițiile i-au provocat să-și pună creativitatea la încercare și să găsească moduri noi de a transmite emoții și idei.

Deoarece starea de bine și echilibrul sunt la fel de importante ca procesul de învățare, programul a inclus și o activitate de relaxare și conectare cu natura, mai exact o ieșire pe SUP-urile în Parcul Bordei. Acolo, participanții au avut ocazia să se bucure de timp liber cu sens, să râdă, să ne distreze, să lege prietenii noi și să creeze amintiri prețioase cu care să se întoarcă acasă.

Acest demers nu ar fi fost posibil fără sprijinul partenerului nostru, Kaufland România, care susține dezvoltarea tinerilor prin educație non-formală și îi încurajează să își urmeze pasiunile. Împreună, am reușit să transformăm vara anului 2025 într-o experiență de neuitat pentru zeci de cercetași din toată țara.


























